• Anonym (A)

CBD-olja mot autism?

Finns det någon här som testat CBD-olja mot autism? Är den fortfarande olaglig i Sverige?

• Svar på tråden CBD-olja mot autism?
  • Anonym (okunnig)

Hur tänker du att det skulle hjäpa?

• Anonym (A)
    Anonym (okunnig) skrev 2019-06-06 20:11:50 följande:

Hur tänker du att det skulle hjäpa?

Finns studier som visar att det är effektivt mot autism.
  • Anonym (Yes)

Ja! Prova.

Även för dem som lider av Parkinson.

• Anonym (A)
    Anonym (Yes) skrev 2019-06-06 20:16:03 följande:

Ja! Prova.

Även för dem som lider av Parkinson.

Vill ju inte köpa något som är olagligt. Först vill jag veta om det blivit lagligt.

Vad har du för erfarenhet av den?
  • Anonym (okunnig)
    Anonym (A) skrev 2019-06-06 20:14:53 följande:
    Vad för studier? Kan du länka?
  • Anonym (okunnig)
    Anonym (A) skrev 2019-06-06 20:14:53 följande:
    Också; hur? Effektivt på vilket sätt?
  • Anonym (A)
    Anonym (B) skrev 2019-06-06 21:01:01 följande:

Är du allvarlig?

Nah.
  • Anonym (A)
    Anonym (okunnig) skrev 2019-06-06 20:52:47 följande:

Det där är inte studier.

Googla Cbd oil autism studies så ser du massvis med studier.
  • Anonym (okunnig)
    Anonym (A) skrev 2019-06-06 21:04:16 följande:
    Googla Cbd oil autism studies så ser du massvis med studier.
    Jag hittar bara anekdoter. En studie hittar jag som skriver att det finns en massa anekdoter.
  • Anonym (Lagligt)

CBD olja är lagligt i Sverige och finns att beställa på många ställen. Det är bara att googla. Det olagliga ämnet THC som du blir berusad av har dom tagit bort .

Här är en studie.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6333745/

Min sambo har ADD och han mår mycket bättre av att använda sig av CBD olja .

• Anonym (Lagligt)

nordicoil.se/

Här kan du bland annat köpa CBD olja.

Vi använder oss av den sidan.

På den sida jag länkar nedanför så köper han vaporizer paketet.

Min sambo som röker har slutat då han använder en vaporizer och röker cannabinoider (malen hampa med CBD)

www.nordicmedcan.se/butik/vaporizer-paket/vaporizer-paket-1/

Så hampan i rökform och CBD olja hjälper honom starkt. Han medicineras inte med tabletter från läkarvården längre och är så mycket mer lugn och harmonisk och pendlar inte i sitt humör och får inte längre utbrott

Dock så är det inget man ska ge till ett barn kanske :)

• Anonym (fjanth)
    Anonym (okunnig) skrev 2019-06-06 20:23:03 följande:
    Vad för studier? Kan du länka?
    Det där är inte studier.
    Anonym (okunnig) skrev 2019-06-06 21:17:08 följande:
    Jag hittar bara anekdoter. En studie hittar jag som skriver att det finns en massa anekdoter.
    Alltså blir så trött på sådana som du som ska "överbevisa" TS. Till och med vetenskapsmän spekulerar ibland. Och verkar det finnas samband så ansöker man om pengar hos Vetenskapsrådet för att göra vetenskapliga försök och vetenskaplig metod används för att testa sin tes. 

Det vet nog TS också. Och än så länge är det ju inte beprövat vetenskapligt, så det finns heller inget som säger att det inte finns ett samband.

I forum måste man få spekulera och fundera. 

Exempelvis PMD, svår PMS, talades det om i Vetenskapsradion i p1 för ca 8 år sen. De som led av detta fick antidepressiva utskrivet, men valde att endast ta tabletterna 2-3 dagar per månad när PMD-symtomen var värst. Läkarna avrådde och sade att patienter inte borde laborera själva. 

Men fler och fler vittnade om detta och numera är det den rekommenderade behandlingsformen. 

Dvs bara för folk har erfarenhet av något som ej rekommenderas av läkare så behöver det inte vara trams. Dessutom ska inte placebo underskattas.
  • Anonym (CBD)

Jag har ganska nyligen börjat med CBD, har ingen diagnos men depp, soc fobi, högkänslig mm. (autistiska drag)

Är uppe i maxdos av 5%-olja men märker ingen skillnad.

Överväger att testa en starkare.

• Anonym (okunnig)
    Anonym (fjanth) skrev 2019-06-06 21:56:00 följande:
    Det där är inte studier.
    Alltså blir så trött på sådana som du som ska "överbevisa" TS. Till och med vetenskapsmän spekulerar ibland. Och verkar det finnas samband så ansöker man om pengar hos Vetenskapsrådet för att göra vetenskapliga försök och vetenskaplig metod används för att testa sin tes. 

Det vet nog TS också. Och än så länge är det ju inte beprövat vetenskapligt, så det finns heller inget som säger att det inte finns ett samband.

I forum måste man få spekulera och fundera. 

Exempelvis PMD, svår PMS, talades det om i Vetenskapsradion i p1 för ca 8 år sen. De som led av detta fick antidepressiva utskrivet, men valde att endast ta tabletterna 2-3 dagar per månad när PMD-symtomen var värst. Läkarna avrådde och sade att patienter inte borde laborera själva. 

Men fler och fler vittnade om detta och numera är det den rekommenderade behandlingsformen. 

Dvs bara för folk har erfarenhet av något som ej rekommenderas av läkare så behöver det inte vara trams. Dessutom ska inte placebo underskattas.
    Jag försöker inte överbevisa TS, jag är nyfiken på vetenskapen. 
  • Anonym (fjanth)
    Anonym (okunnig) skrev 2019-06-06 22:01:41 följande:
    Jag försöker inte överbevisa TS, jag är nyfiken på vetenskapen. 
    ok, hittade den studie iaf. 

Där var en del av slutsatsen följande:
    Well-designed research studies are being planned and underway, but results have yet to emerge. However, in science the first principle is ?one finding is no finding.? Thus, even if an initial RCT demonstrates benefits in utilizing CBD for children with ASD, there would still be a need for confirmation studies. 

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6287295/
  • Anonym (okunnig)
    Anonym (fjanth) skrev 2019-06-06 22:09:38 följande:
    ok, hittade den studie iaf. 

Där var en del av slutsatsen följande:
    Well-designed research studies are being planned and underway, but results have yet to emerge. However, in science the first principle is ?one finding is no finding.? Thus, even if an initial RCT demonstrates benefits in utilizing CBD for children with ASD, there would still be a need for confirmation studies. 

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6287295/
    Tack. Det ska bli intressant att följa framtiden på den här fronten.
Svar på tråden CBD-olja mot autism?