• Anonym (Sömn)

Oxascand nästa dag?

Ska upp tidigt imorgon och kan verkligen inte somna pga för rastlös (adhd) och ångest. Har fått Oxascand för grov ångest för några månader sen men aldrig vågat mig till att ta.

Tänkte iallafall ta en nu för att kunna bli av med ångesten och få sömn, men funderar lite över hur de blir nästa morgon?

Blir man trött på morgonen eller försvinner de ur under natten? Har fått Theralen och Atarax tidigare men blivit alldeles förstörd nästa dag pga trötthet, är de likadant med Oxascand?

• Svar på tråden Oxascand nästa dag?
  • Anonym (Sömn)

Ingen som vet?

• Anonym (Lilja)

Jag har ingen erfarenhet av just Oxascand men generellt sätt blir man inte lika trött av benzo, benzo funkar bättre med färre biverkningar men är i gengäld beroendeframkallande. Du är redan försiktig så jag tycker absolut du ska prova, jag blir väldigt hjälpt av benzo preparat när jag behöver sova och jag är inte trött morgonen efter.

• Anonym (madeinhbg)

Det är absolut ingen fara! Tänk bara på att ta dem när du ligger i sängen eftersom effekten avtar väldigt kvickt och är den svagaste benzon som finns. Det finns absolut ingen risk för att du är trött eller seg dagen efter.

Svar på tråden Oxascand nästa dag?