• Anonym (Oron)

    Ok att din partner semestrar och bor ihop med vän av motsatt kön?

    Min partners kompis av motsatt kön har ett ställe i ett land lämpat för solsemester och bjöd nu dit min partner. Min partner ska alltså på solsemester och bo ihop med en vän av motsatt kön.

    Skulle du vara ok med att din partner åkte på en sån semester?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok att din partner semestrar och bor ihop med vän av motsatt kön?
  • KitschQueen
    Anonym (Oron) skrev 2019-06-08 16:43:22 följande:

    Min partners kompis av motsatt kön har ett ställe i ett land lämpat för solsemester och bjöd nu dit min partner. Min partner ska alltså på solsemester och bo ihop med en vän av motsatt kön.

    Skulle du vara ok med att din partner åkte på en sån semester?


    Blev inte du medbjuden?
  • Anonym (Oron)
    KitschQueen skrev 2019-06-08 16:48:54 följande:

    Blev inte du medbjuden?


    Nej

    Skulle det spela roll i det fall jag blivit det men inte haft möjlighet att följa med?
  • KitschQueen

    Jag tycker det är skillnad.

    Att ni tillsammans blivit bjudna hade varit helt okey men att bjuda bara din partner är ju väldigt konstigt.

    Hade min man och jag blivit bjudna till hans tjejkompis och jag inte kunnat åka med hade jag inte haft något emot det alls.

    Hade bara han blivit bjuden, som är i ett förhållande, hade jag anat oråd.

    Vet tjejkompisen att ni är tillsammans ?

  • Anonym (Nej)

    Eh NEJ. Semester spenderar man med sin partner/familj. Hade han åkt iväg utomlands med en annan kvinna hade han inte fått komma tillbaka sen igen.

  • Linux1003

    Kan inte svara på alternativen och det framgår inte särskilt detaljerat om hur de/ni känner varandra. Min bästa kompis är tjej från universitetstiden. Vi umgås rätt flitigt med och utan våra respektive och hon är mycket god vän med min fru och tvärtom. Således ingen svartsjuka varken från min fru eller hennes man i någon situation. Det har dock aldrig funnits någon sexuell attraktion mellan oss men vi trivs mest att umgås alla tillsammans.

    Om det inte föreligger någon annan agenda så borde du naturligtvis vara medbjuden.

  • Drottningen1970

    Rätt märkligt att bjuda in enbart en person i ett etablerat par till att fira semester överhuvudtaget. Är det nåt gammalt kompisgäng eller är de bara din partner och vännen på tu man hand?

    Är du söker på att vännen faktiskt bara har bjudit in din partner eller kan det vara nåt din partner drar till med för att hen själv vill komma ifrån dig några dagar på semestern?

  • Flaffy

    Har partnerns vän någon relation? Som också ska med på resan? En fråga är ju, precis sagts ovan, om du också blev medbjuden. Blev du det är det mer ok. Har de känt varandra länge. Hur ser deras relation ut. Några frågetecken här men om du tyckte det var helt ok så skulle du inte startat tråden för att få höra vad andra tycker.

    För min del hade jag muttrande läte partnern resa.

  • Anonym (Oron)
    KitschQueen skrev 2019-06-08 16:58:25 följande:

    Jag tycker det är skillnad.

    Att ni tillsammans blivit bjudna hade varit helt okey men att bjuda bara din partner är ju väldigt konstigt.

    Hade min man och jag blivit bjudna till hans tjejkompis och jag inte kunnat åka med hade jag inte haft något emot det alls.

    Hade bara han blivit bjuden, som är i ett förhållande, hade jag anat oråd.

    Vet tjejkompisen att ni är tillsammans ?


    Okej, då vet jag hur du mena.

    Jag vet faktiskt inte vad kompisen vet och inte vet.
  • Anonym (Oron)
    Drottningen1970 skrev 2019-06-08 17:20:43 följande:

    Rätt märkligt att bjuda in enbart en person i ett etablerat par till att fira semester överhuvudtaget. Är det nåt gammalt kompisgäng eller är de bara din partner och vännen på tu man hand?

    Är du söker på att vännen faktiskt bara har bjudit in din partner eller kan det vara nåt din partner drar till med för att hen själv vill komma ifrån dig några dagar på semestern?


    Det kan vara både det ena och det andra. Jag vet väldigt få detaljer i detta.
  • Anonym (Oron)
    Flaffy skrev 2019-06-08 17:21:20 följande:

    Har partnerns vän någon relation? Som också ska med på resan? En fråga är ju, precis sagts ovan, om du också blev medbjuden. Blev du det är det mer ok. Har de känt varandra länge. Hur ser deras relation ut. Några frågetecken här men om du tyckte det var helt ok så skulle du inte startat tråden för att få höra vad andra tycker.

    För min del hade jag muttrande läte partnern resa.


    Vännen är singel. Det är bara de två som ska dela denna resa.
Svar på tråden Ok att din partner semestrar och bor ihop med vän av motsatt kön?