• Anonym (För miljön!)

Kissa i duschen & utomhus för miljöns skull!

Nu hjälps vi åt att spara på jordens resurser genom att kissa i duschen och utomhus!

Att kissa i rabatten, på gräsmattan eller annan plats utomhus är miljövänligt då marken tar upp kvävet!

I duschen borde alla kissa och fler borde kissa utomhus!

Frågor på det?

• Svar på tråden Kissa i duschen & utomhus för miljöns skull!
  • Anonym (H)

Så länge man gör det utom synhåll för andra, visst.

• Anonym (För miljön!)
    Anonym (H) skrev 2019-06-08 17:20:27 följande:

Så länge man gör det utom synhåll för andra, visst.

Bra, låter som du är på.

Galet att urinera utomhus kan ge 800 kr i böter medan man kan slänga skräp på marken utan att få några böter alls.
  • Pentra

Nej, har absolut inga frågor på det. ... /Pentra

• Anonym (Duschen!)

Om jag är kissnödig och ska duscha så kissar jag i duschen i stället för på toan innan. Men som kvinna så orkar jag inte kissa i naturen, det är för jobbigt och blir blött på benen och fötterna

• Anonym (Hej och hå)

Nej jag har ingen lust att duscha varenda gång jag blir kisdmödig. Känns onödigt. Och huka bland bilarna på asfalten tror jag inte blir så populärt bland grannarna. Alternativet är en liten gräsplätt som är helt öppen där de bosatta i lite drygt 20 lägenheter kan se mej. Nää, inget för mej.

• Anonym (Lina)
    Anonym (För miljön!) skrev 2019-06-08 17:30:05 följande:

Bra, låter som du är på.

Galet att urinera utomhus kan ge 800 kr i böter medan man kan slänga skräp på marken utan att få några böter alls.

Kissar man så andra ser ska man har böterna. Och dubbla böter om man kissar i gränder eller på gatan.
  • Anonym (urinera mera)

Mår växter bra av kiss? Fungerar det som gödsel? Kan det bli för mycket?

Hur skulle hygienen i städer påverkas i städer om folk kissade ute? Finns det risk för sjukdomsutbrott?

• Anonym (För miljön!)
    Anonym (urinera mera) skrev 2019-06-08 18:53:19 följande:

Mår växter bra av kiss? Fungerar det som gödsel? Kan det bli för mycket?

Hur skulle hygienen i städer påverkas i städer om folk kissade ute? Finns det risk för sjukdomsutbrott?

Att kissa på växtlighet är bara av godo, kissar du på en gräsmatta så tar jorden upp kvävet. Kisset når inte grundvattnet.

Alltås, inte bra att kissa på väggar i centrum, men i närmaste buske, gräsmatta m.m
  • Praktisk58

I Sverige har vi så mycket vatten att vi kan hälla det på ett vattenkraftverk för att få ström. Men om vi kunde dra en pipeline till Sydafrika så vore din ide jättebra.

• Anonym (Paris)

I Paris pissar folk överallt medan att spotta är tabu. Känner inte till att där är några problem med den saken.

• Anonym (Läst en bok)

Sluta vara blåst. Om du ska använda urin till växter så ska det blandas med cirka åtta till nio delar vatten och en del urin.

När det kommer till spolning så har vi i regel väldigt miljömedvetna toaletter och miljöpåverkan per människa att producera kallvatten är näst intill inget. Spola inte i onödan men du behöver inte fåna dig över detta.

Svar på tråden Kissa i duschen & utomhus för miljöns skull!