• Sun 9 Jun 2019 01:51
    498 visningar
    13 svar
    13
    498

    FET nu i juni utomlands... så nervös

    Är det någon mer där ute som ska få behandling i juni? 


    Det är första gången jag gör detta så jag är inte alls påläst. Jag har fått en kräm att smörja magen med och en massa tester att göra morgon och kväll. Även piller men de skulle jag inte ta förrän läkaren sett testresultat och ber mig ta de eventuellt. 

    Är det fler som fått kräm, kan kräm som stryks på magen verkligen ha den effekten man vill åstadkomma?

    Har flera embryo nedfrysta men är även så nervös att de blir förstörda vid tinning? Hur vanligt är det att ens frysta embryon överlever upptining?

  • Svar på tråden FET nu i juni utomlands... så nervös
  • Wed 12 Jun 2019 14:53
    #1

    ingen...?

  • Sun 16 Jun 2019 17:48
    #2
    +1

    Jag känner tyvärr inte igen det där med krämen som ska smörjas utanpå magen - vad heter den?

    Jag är på ruvardag tre efter ÄD utomlands, så jag förstår din känsla.

    Hur går det för dig?

  • Mon 17 Jun 2019 19:14
    #3

    Visstja, angående tinade embryon har jag för mig att ca 90% klarar upptiningen.

  • Tue 18 Jun 2019 19:56
    #4
    79Jasmin79 skrev 2019-06-09 01:51:20 följande:

    Är det någon mer där ute som ska få behandling i juni? 


    Det är första gången jag gör detta så jag är inte alls påläst. Jag har fått en kräm att smörja magen med och en massa tester att göra morgon och kväll. Även piller men de skulle jag inte ta förrän läkaren sett testresultat och ber mig ta de eventuellt. 

    Är det fler som fått kräm, kan kräm som stryks på magen verkligen ha den effekten man vill åstadkomma?

    Har flera embryo nedfrysta men är även så nervös att de blir förstörda vid tinning? Hur vanligt är det att ens frysta embryon överlever upptining?


    Jag skall göra en FET nu nästa tisdag. Håller alla tummar och tår att det klarar sig då det är det enda vi fick till frysen. 


    Jag har heller aldrig hört talas om någon kräm? Vad heter den? Och vad sägs det att den skall göra? 

  • Wed 19 Jun 2019 13:59
    #5
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-16 17:48:06 följande:

    Jag känner tyvärr inte igen det där med krämen som ska smörjas utanpå magen - vad heter den?

    Jag är på ruvardag tre efter ÄD utomlands, så jag förstår din känsla.

    Hur går det för dig?


    Hej, 

    Namnet står ju på annat språk så när jag använde google translate visade det sig vara östrogen. tror att jag fick detta eftersom jag inte ville ge mig själv spruta... och sen fick jag dagliga tester där jag testar urin och kollar när min livmoder är redo och krämen funkar :)


    Ska sätta in om några dagar bara, så nervös men glad och spännande... alla känslor är igång tycker jag men mest positiva just nu. 


    Ruvardag tre, är det 3 dagar efter insättning?  

  • Wed 19 Jun 2019 14:04
    #6
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-17 19:14:57 följande:

    Visstja, angående tinade embryon har jag för mig att ca 90% klarar upptiningen.


    Det är väl det enda som jag är nervös för eftersom det blev fel första gången de tinade sperman, han fick åka dit igen och lämna mer. 

    Nu har jag bara 4 tjejer och 2 killar och jag vill ha killarna så jag är så nervös att det ska gå fel...

    Har ni som gör utomlands förresten valt kön? 
  • Wed 19 Jun 2019 14:07
    #7
    Tussss skrev 2019-06-18 19:56:10 följande:

    Jag skall göra en FET nu nästa tisdag. Håller alla tummar och tår att det klarar sig då det är det enda vi fick till frysen. 


    Jag har heller aldrig hört talas om någon kräm? Vad heter den? Och vad sägs det att den skall göra? 


    oh önskar dig all lycka! håll oss gärna uppdaterad. Jag gör min FET nu på lördag. 

    Krämen var tydligen östrogen för att förbereda min livmoder och när de gjorde ultraljud för några dagar sen sa läkaren att det såg jätte bra ut, fram till lördag har jag fått både piller att svälja och 2 att föra upp i slidan. endast en spruta som min man gav mig förra helgen, fattar ju ingenting. gör bara som de säger...
  • Wed 19 Jun 2019 20:03
    #8
    79Jasmin79 skrev 2019-06-19 14:04:27 följande:
    Det är väl det enda som jag är nervös för eftersom det blev fel första gången de tinade sperman, han fick åka dit igen och lämna mer. 

    Nu har jag bara 4 tjejer och 2 killar och jag vill ha killarna så jag är så nervös att det ska gå fel...

    Har ni som gör utomlands förresten valt kön? 
    Vad menar du med att du har två killar och 4 tjejer kvar? Får man reda på vilket kön embryona får när man gör det utomlands eller vadå? 
  • Wed 19 Jun 2019 20:13
    #9
    79Jasmin79 skrev 2019-06-19 14:04:27 följande:
    Det är väl det enda som jag är nervös för eftersom det blev fel första gången de tinade sperman, han fick åka dit igen och lämna mer. 

    Nu har jag bara 4 tjejer och 2 killar och jag vill ha killarna så jag är så nervös att det ska gå fel...

    Har ni som gör utomlands förresten valt kön? 
    Vilket land/klinik gör du detta på? :) 
  • Wed 19 Jun 2019 21:08
    #10
    +1
    79Jasmin79 skrev 2019-06-19 13:59:25 följande:

    Hej, 

    Namnet står ju på annat språk så när jag använde google translate visade det sig vara östrogen. tror att jag fick detta eftersom jag inte ville ge mig själv spruta... och sen fick jag dagliga tester där jag testar urin och kollar när min livmoder är redo och krämen funkar :)

    Ska sätta in om några dagar bara, så nervös men glad och spännande... alla känslor är igång tycker jag men mest positiva just nu. 

    Ruvardag tre, är det 3 dagar efter insättning?  


    Ja, ruvardagar är dagarna mellan insättning och testdag.

    Vi har gjort ÄD i Finland och vi fick inte välja kön.

    Hoppas verkligen att allt går bra för dig i samband med insättningen! Håller tummarna!
  • Wed 19 Jun 2019 21:37
    #11
    Tussss skrev 2019-06-19 20:03:35 följande:
    Vad menar du med att du har två killar och 4 tjejer kvar? Får man reda på vilket kön embryona får när man gör det utomlands eller vadå? 
    Hej Tussss, 

    18 ägg blev 15 embryo, de blev kollade för både kön och genetiska sjukdomar och då var det de 6 som såg bäst ut att använda. Jepp, jag ville ha pojke eftersom jag redan har 2 tjejer. 
  • Wed 19 Jun 2019 21:39
    #12
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-19 21:08:29 följande:
    Ja, ruvardagar är dagarna mellan insättning och testdag.

    Vi har gjort ÄD i Finland och vi fick inte välja kön.

    Hoppas verkligen att allt går bra för dig i samband med insättningen! Håller tummarna!
    Tack lilla Gs mamma, 

    Jag valde ett land där man kan bestämma kön, det gick i fler länder men fortsätter minska. 

    Tack för lyckoönskningarna, jag önskar dig detsamma. Vi hörs snart hur det går. 
  • Sun 23 Jun 2019 16:51
    #13

    Igår gjorde jag det... Och jag är så nervös. Vågar knappt kissa...

    Hur klarar ni dessa 10 dagar... Jag kommer bli galen ????

Svar på tråden FET nu i juni utomlands... så nervös