• Crossover

Anledning att bli rasande på älskare?

Är singel och har en relation med en man sen ett år. Jag frågade om han var frisk innan vi hade oskyddat sex. Ja. (Jag är helt frisk efter 40 år med samma man). Vi har helt tydliga och klara roller. Han är gift (hans problem). Bra sex, roliga och stimulerande samtal och mail. Idag berättade han att frun har ett pågående utbrott av genital herpes med blåsor och senaste gången var för 10 år sedan - så han trodde att det var över. Och att han hade haft det för 20 år sedan, inte sedan dess. Fått besked då av sin doktor att han var frisk.

Jag ser det som ett stort svek att äventyra min sexuella hälsa. Om du var i liknande situation vad skulle du göra? Berätta för frun?

• Svar på tråden Anledning att bli rasande på älskare?
  • Lione81

Absolut...Vilket svek emot dig. Har han nu smittat dig, så ger du tillbaka samma käftsmäll.

Berätta för frun och njut av hans reaktion

• Anonym (J)
    Crossover skrev 2019-06-09 11:06:26 följande:

Jag är vuxen, han är vuxen. Döm inte andra, för du vet inte förutsättningarna.

Ja förutsättningarna är väl sähär att hans fru är en elak tant och han kommer lämna henne men det passar inte just nu för att.....

Fast i själva verket så har de en kärleksfull relation och han skulle aldrig lämna henne.
  • Anonym (Hemligt)
    Anonym (J) skrev 2019-06-09 11:11:56 följande:

Ja förutsättningarna är väl sähär att hans fru är en elak tant och han kommer lämna henne men det passar inte just nu för att.....

Fast i själva verket så har de en kärleksfull relation och han skulle aldrig lämna henne.

TS har inte sagt att hon vill ha en fast relation med sin kk.

Det är inte vad detta handlar om.
  • Anonym (ungdw)

Plötsligt så var det kanske inte så glamouröst att slänga sig med begreppet "Älskare" :D

Tycker väl egentligen bara synd om frun i detta fallet.

• Crossover

Frågan var ANLEDNINGEN att bli rasande på sin sexpartner. Han är vuxen att bedöma om han vill ligga med mig. Jag har inget med hans fru att göra. Det är hans ansvar. Vi är båda i 70-årsåldern, han är inne på sitt tredje äktenskap. Jag är änka efter ett 40-årigt äktenskap. Det har inte heller med saken att göra.

Så skippa Han har sagt att han är frisk.

Nu tvingas han berätta att hans fru har herpesblåsor. Han har inte berättat det....

Vad gör jag

• Crossover

Frågan var ANLEDNINGEN att bli rasande på sin sexpartner. Han är vuxen att bedöma om han vill ligga med mig. Jag har inget med hans fru att göra. Det är hans ansvar. Vi är båda i 70-årsåldern, han är inne på sitt tredje äktenskap. Jag är änka efter ett 40-årigt äktenskap. Det har inte heller med saken att göra.

Nu tvingas han berätta att hans fru har herpesblåsor. Han har inte berättat det....

Vad gör jag

• Anonym (Usch)

Jo. Det är ditt problem att du ligger med en gift man. Du ska inte hämnas frun för din och mannens synd. För det är frun du kommer göra ledsen. Inte mannen.

Man kunde ju tro att 70-åringar var mer mogna än att skylla ifrån sig på att det är den andras fel.

• Crossover

[quote=79678698][quote-nick]Anonym (J) skrev 2019-06-09 11:11:56 följande:[/quote-nick]Ja förutsättningarna är väl sähär att hans fru är en elak tant och han kommer lämna henne men det passar inte just nu för att.....

-/

Det har aldrig varit tal om att lämna eller stanna kvar. Hans fru är troligen gullig och de kanske har en fin relation.

Det är inte frågeställningar

• Anonym (H)

Nej , du har ingen rätt till någonting i sammanhanget och din KK har inga skyldigheter alls.

Du får bli rasande på dig själv på grund av din egen dumhet.

• Anonym (Ingen)
    Crossover skrev 2019-06-09 11:55:05 följande:

Vad gör jag

Inget, eller jo. Läs på om herpes.

Många blir fri efter något år. Andra bär med sig viruset som latent och det kan blomma upp efter flera år.

Har du inte haft sex med din älskare när han har blåsor så är det liten risk att du smittats.

Fortsätt att njuta men ha inte sex när han har ett utbrott.
Svar på tråden Anledning att bli rasande på älskare?