• UppochHoppaNu

    Separera med små barn- någon som varit/är i samma situation?

    Jag och min man har precis bestämt oss att separera. Vi är överens och inte osams på något sätt. Men vi har små barn, bla en som är 2 månader så dessvärre måste vi bo ihop ett tag till, typ ett år ???? Pga föräldraledigheten och inte skapa stress hos barnen för snabbt. Men typ bara jag som försöker prata om hur vi ska lägga upp det.

    Ni som varit i liknande situation - Hur orkade ni bo ihop när ni bestämt er för att separera? Hade ni några ?regler? som ni levde efter? Osv Jag är redan svältfödd på närhet och kärlek. Såklart ska en ju inte starta nya relationer nu, det menar jag inte men hur står en ut?! Det gör liksom fysiskt ont i mig när jag ser andra par kramas, visa närhet osv.

    Jag är livrädd för att bli ensamstående samtidigt som jag längtar till att få bygga upp något nytt. Kom med tips och råd! - jag vill INTE höra att vi borde tänkt på detta innan vi skaffade barn, hålla ihop för barnens skull och bla bla . Har du inget vettigt att komma med så var tyst! :)

  • Svar på tråden Separera med små barn- någon som varit/är i samma situation?
  • Sommarskuggan

    Man ska inte göra något viktigt beslut under barnens första år, då hormoner och sömbrist kan påverka rätt rejält. När började ni känna att det inte gick bra?

Svar på tråden Separera med små barn- någon som varit/är i samma situation?