• Sun 9 Jun 2019 21:43
    394 visningar
    3 svar
    +1
    3
    394

    BO HEMMA...

    Hej! Vet inte om detta är rätt sida för att få ett svar men värt ett försök iallafall

    För att nu så bor jag i ett familjehem sedan 2 månader sedan, Men innan dess bodde jag i 1år i ett annat familjehem och det jag har börjat tänka nu e att jag saknar, Dels min bror som bor kvar där och min mamma som bor (Hemma), Hur gör jag för att inte känna så? Vi är på besök varannan vecka men varje gång jag åker tillbaka till familjehmmet så känns det jätte jobbigt för jag vill ju bo hemma med min mamma och bror) :,... Känns jobbigt och känns även som att jag inte har något hem riktigt.... Eftersom jag inte bor hemma med min mamma o bror...

    Känns som att (Alla andra) Bor hemma med sina föräldrar och är så extremt (lyckliga) känns pinsamt för mina vänner och andra att berätta att jag bor i familjehem... Känns som att alla tror att man är någon kriminell då....

    Detta gör mig jätte ledsen och det känns inte kul, Blir som att man hatar livet och oftast så fundera jag på vad jag vill med livet och varför man ska leva) :,

    Känns som jag dött imombords typ. Hela livet blev knas och jag tänker på roliga stunder ibland med min bror och mamma och blir typ jätte ledsen då och saknar dom extremt mycket och får super mycket ångest och typ ångest attacker av det...

    Vad ska jag göra? Jag och min bror får åka hem varannan helg

    Och det är ju kul. Men känns lite som att jag blivit ensam kvar...

    Saknar tiden då det faktsikt var bra hemma och vi var glada tilsammans. Känns som att det är mitt fel att jag fick flytta till familjehmmet eftersom att jag förut var hemmasittare och inte ville gå till skolan på grund av mobbning....

    Vill typ bara få åka hem och bo med min familj men det går ju inte...

    Ett tag när jag bodde hemma hos mina föräldrar kände jag mig helt ensam i världen och var typ självmordsbenägen ...) :,

    Och nu. Känns typ allt kallt utan dom. Och min familj...

    Vad borde jag göra nu.?

    SOC skulle aldrig gå med på att vi får flytta hem men det är en frivillig placering.

    VAD SKA JAG GÖRA NU!?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-09 21:45
    Är 2003a som skrivit så sorry om det e lite gramatik fel.

  • Svar på tråden BO HEMMA...
  • Anonym (Hej)
    Sun 9 Jun 2019 21:46
    #1

    ??

  • Anonym (Soc.)
    Sun 9 Jun 2019 21:49
    #2

    Det är inget fel eller konstigt med att längta efter sin familj.

    Det du kan göra är att prata med din handläggare om hur du känner och att du om du fick komma hem skulle göra saker annorlunda.

    Rent krasst kan din mamma hämta hem dig när hon vill om placeringen är frivillig.

    Det skulle visserligen kunna resultera i att du tvångsomhändertas, men då ska socialtjänsten också kunna påvisa att det inte funkar med frivilliga insatser på hemmaplan och du får ett eget ombud som ska föra din talan inför domstolen. Då får du chans att berätta hur du tänker göra annorlunda denna gång om du får vara kvar hemma. Typ att gå till skolan etc,

  • Sun 9 Jun 2019 22:33
    #3

    Mm, Vet men tycker typ det e Pinsamt ???????????

Svar på tråden BO HEMMA...