• Alfonsmamma

    Vill ha syskon men tror jag har cancer

    Hej!

    Jag vet egentligen inte vad jag vill med dehär inlägget.

    Vi har försökt skaffa barn nu sen februari och inget händer. Har börjat koppla av och känner ?händer det så händer det? men har nu börjat oroa mog för livmodershalscancer. Lång historia kort så har jag genomgått cellförändringar och koniseringsr och även fått felaktiga provsvar där jag fått hörsamt jag håller på att utveckla cancer, akutoperation för att sen visa sig att det inte va någonting alls. Är nu orolig att det är dom sista provsvaren som är fel, inte fått bort allt vid op och nu har jag fått cancer.

    Varför tror jag det? Jo för att jag blöder i samband med sex VARJE gång och har ni haft en blödning utan samlag sen i torsdag (4 dagar) och lin mens tog liksom slut för 1,5 vecka sen. Nån som varit med om liknande eller är kunnig i detta område?

  • Svar på tråden Vill ha syskon men tror jag har cancer
  • Alfonsmamma

    Men självklart bibbidi så är jag inte hjärndöd. Vet inte hur ofta du varit på gyn men man får ibte en tid samma dag man ringer.

  • 2barnsmorsan

    Jag har liknande historia. Har gått med cellförändringar i flera år och gjort täta kontroller som aldrig visat att jag behövt ta bort något av tappen. Sen försvann dem plötsligt, vid ett prov. Några månader senare fick jag massa mellanblödningar och kontaktblödningar, tog nytt cellprov-då var de tillbaka. Tid för kolposkopi och nu väntar jag på provsvar efter biopsi/kolposkopi. Har gått sju veckor. Gynekologen vill inte att jag blir gravid innan vi vet om proverna är bra ifall att det är nåt de måste ta bort. Det tar en himla tid och jag är ju 40 år så tiden att bli gravid på är ju inte evig. Så tråkigt. :(

    Jag kan bara berätta det jag har frågat min gynekolog om. Hon har sagt att cellförändringar kan vara helt ofarliga även om man har kontaktblödningar och mellanblödningar. Det i sig behöver inte betyda att det är allvarligare förändringar, vilket ändå gav mig lite hopp om att det kanske är okej.

    De kan dock inte se graden av förändringar på ett vanligt cellprov utan de måste ha en bit av livmodertappen och analysera den för att säkert veta graden av förändringarna.

  • Alfonsmamma

    Ja men det vet jag :) har haft cellförändringar sen 2015 och det i sig är ju inte farligt. Tog bort 2 cm 1 oktober 2018 och i januari sa dom att allt såg bra ut. Sen allt som hönt sen september och januari är en annan femma. Fått cancerdiagnos och sen har det tvärvänt så har svårt att lita på dom. Skulle ha ägglossning igår men svårt och tro att det gick vägen med tanke på blödningen. Lycka toll! Tror du kan vara lugn :)

  • 2barnsmorsan
    Alfonsmamma skrev 2019-06-10 22:40:09 följande:

    Ja men det vet jag :) har haft cellförändringar sen 2015 och det i sig är ju inte farligt. Tog bort 2 cm 1 oktober 2018 och i januari sa dom att allt såg bra ut. Sen allt som hönt sen september och januari är en annan femma. Fått cancerdiagnos och sen har det tvärvänt så har svårt att lita på dom. Skulle ha ägglossning igår men svårt och tro att det gick vägen med tanke på blödningen. Lycka toll! Tror du kan vara lugn :)


    Tack! Det är jobbigt med oron. Hade man inte velat ha ett barn till så hade man ju gärna tagit bort hela livmodern för att slippa oroa sig.

    Har du fått en tid för kontroll i alla fall? Hoppas att det blir bra för dig och att du får bra svar på dina prover!
  • Alfonsmamma

    [quote=79684187][quote-nick]2barnsmorsan skrev 2019-06-11 14:06:17 följande:[/quote-nick]Tack! Det är jobbigt med oron. Hade man inte velat ha ett barn till så hade man ju gärna tagit bort hela livmodern för att slippa oroa sig.

    Har du fått en tid för kontroll i alla fall? Hoppas att det blir bra för dig och att du får bra svar på dina prover![/

    Har varit på kontroll! Allt såg bra ut, men dom har tagit prover ändå och jag får svar i AUGUSTI?! Så ja. Ingen mens och negativa gravtest, jag håller på att bli galen!

  • Alfonsmamma

    [quote=79684187][quote-nick]2barnsmorsan skrev 2019-06-11 14:06:17 följande:[/quote-nick]Tack! Det är jobbigt med oron. Hade man inte velat ha ett barn till så hade man ju gärna tagit bort hela livmodern för att slippa oroa sig.

    Har du fått en tid för kontroll i alla fall? Hoppas att det blir bra för dig och att du får bra svar på dina prover![/

    Har varit på kontroll! Allt såg bra ut, men dom har tagit prover ändå och jag får svar i AUGUSTI?! Så ja. Ingen mens och negativa gravtest, jag håller på att bli galen!

Svar på tråden Vill ha syskon men tror jag har cancer