• Emelie Ohlsson

Död på RUL?!?

Hej kloka människor.

Är i v 20 nu och mår fantastiskt bra, gjort länge. Mår precis som innan graviditeten! Jag lyssnade på hjärtljuden i v 19 och då hördes det starka slag på 146 i minuter, kan trots det inte slappna av! Tänk om det är dött sen när vi kommer på rul om 10 dagar?!?

Känner inget fladder, inga rörelser har ingen mage. Ingenting liksom...

Nån som också är helt utom sig av oro?

• Svar på tråden Död på RUL?!?
  • Sasu

Ifall du är orolig kan du väl kontakta din BM för att kolla hjärtljuden?

• Gusa

Är det första graviditeten är det inte ovanligt att man inte känner några rörelser tidigt. Jag kände inga rörelser eller livstecken förren efter RUL med första. Dessutom beror det ju på hur foster och moderkaka ligger. 

• Emelie Ohlsson

Jag lyssnade på hjärtljuden för en vecka sedan så nu vill min bm helst att jag ska vänta till rul

• Emelie Ohlsson

Egentligen vet jag också att det inte är ovanligt att inte känna något än men på nå sätt så hjälper det att höra mer från er, riktiga människor än när man läser på en app!

• Carolaline

Förstår att du är jätteorolig, det hör lite till eftersom kroppen ska sköta detta utan vår möjlighet att egentligen påverka. Jag kände absolut inga rörelser, fladder eller något förrän vecka 24. Då trummade det plötsligt till i magen och sedan dess har det varit fullt liv i magen varenda dag. Nu är jag i vecka 34 och stora bulor kommer åkandes tvärs över magen tiotal gånger om dagen. Så lugn bara lugn, är du superorolig ska du självklart kolla upp det tidigare. Men det är väldigt vanligt att faktiskt inte känna något kring de veckorna. Bara så du vet :)

• Emelie Ohlsson

Så skönt att höra!! Jag försöker resonera med mig själv att jag såg hjärtslag för en vecka sedan och det är bara en vecka till rul. Vad är oddsen att det går fel nu liksom? Men det är så skönt att höra att andra går igenom samma sak! :)

• LinaE80
    Emelie Ohlsson skrev 2019-06-10 11:04:13 följande:

Så skönt att höra!! Jag försöker resonera med mig själv att jag såg hjärtslag för en vecka sedan och det är bara en vecka till rul. Vad är oddsen att det går fel nu liksom? Men det är så skönt att höra att andra går igenom samma sak! :)

Jag gjorde RUL v 20 och typ två dagar innan tror jag eventuellt kände något som kunde ha varit fosterrörelser. Sen tog det typ en vecka till som jag började känna mer. Var lugn det kommer.
  • 2barnsmorsan
    Emelie Ohlsson skrev 2019-06-10 11:04:13 följande:

När jag var gravid kände jag heller ingenting av bebisen före RUL. Inte hade jag någon mage heller. Jag trodde knappt att det fanns en unge därinne innan jag såg henne på RUL. :)
  • Rebecca1987

Jag kände inget av denna i magen innan vecka 24. Fick veta att livmoderkakan ligger i framkant så de stoppade från att känna något när den inte var så stor. Du kan kanske ha samma.

• Dalia94

Är inte det väldigt sent för RUL om du är i vecka 20 nu och har 10 dagar till ultraljud tänkte jag på

• Emelie Ohlsson

Ni lugnar mig verkligen! Och eftersom jag nyligen hörde hjärtljud så borde jag vara lugnare :)

Det hjälper verkligen att höra om andra!

Går in i v 20 på onsdag så blir v 21 nästa vecka då.. Men dom räknar det som v 20. Inte som jag som räknar: v 21 (20+1) utan dom räknar bara 20 +1

• Micka!

Jag är bara i v. 12, har också samma oro, har köpt en doppler som jag lyssnar med när jag blir jätteorolig...

Har börjat både få mage och har känt mina andra barn tidigt i graviditeten. Känns som man blir mer nojig med åldern!!! Du är ju så långt gången, och när det är första, kommer magen senare och rörelse brukar man också oftast känna efter rul

Var någonstans i Sverige bor du?

• Kronärtskockan

Jag kände första fladdret i vecka 23. Det är naturligt att oroa sig som en tok, jag var precis likadan! Försök njuta av din graviditet!

Svar på tråden Död på RUL?!?