• Anonym (M)

    Hur började ert missfall?

    Hej

    Är orolig att jag är påväg att få missfall. Kan vara jag som nojar också. Började igår med att få kramper i magen, precis som vid ägglossning. Fortsatte idag, så pass så jag fick sätta mig ner på jobbet - och ta en tablett.

    Har fått ökat med flytningar men inget tecken på blod. Är det kanske normalt att börja få ont nu? Är i v. 9

    Tacksam för alla erfarenheter!

  • Svar på tråden Hur började ert missfall?
  • Anonym (U)

    Håller tummarna för att allt går bra. Det är säkert ingen fara. Jag fick en blödning i vecka 6 och en i vecka 8. Man såg hjärtslag båda gångerna. Fick lite bruna flytningar i vecka 12. Det visade sig då att vi fått ett MA och att fostret dog i vecka 9. Jag hade ingen smärta eller värk.

  • Anonym (LL)

    När jag fick mitt missfall började det ungefär som vid mens. Sedan blödde jag klumpar och hade starka magsmärtor i ett par timmar.

    Båda graviditeterna som resulterade i mina barn hade jag ont i magen i början av graviditeten. När livmodern växer kan det göra riktigt ont emellanåt.

  • Anonym (4)

    De tidiga med blod och smärta. Det i v.11 inte alls för det upptäcktes på VUL- fick ta Cytotec. Det i v.14 med värkar och sen en störtflod.

    Molvärk kan göra rätt så ont så smärta utan blod behöver inte alls betyda m.f. Precis som blod inte behöver betyda m.f heller- jag har blödit v.7, 18 och 22 och fick barn ändå.

  • Anonym (Ma)

    Fick rosa flytningar i v.5+5 som eskalerade. I v.7+5 började jag blöda. (På en beräknad mensdag) fick göra vul på onsdag i v.8+2 men då mätte fostret till v.5+5. Så när jag först fick det rosa flytningarna var då fostret dog.

    Dagen efter på torsdagen kom missfallet. Allt kom ut av sig självt och jag blödde i 8 dagar (räknat från första blödningen.) fick min mens exakt 28 dagar efter första blödningen så kom direkt in i cykeln igen. Hade aldrig överdrivet ont. Lite mer ont än mensvärk och lite ryggvärk.

    Men jag blödde mellan v.6-v.12 med dottern utan att det var någon fara, men skillnaden var att med dottern hade jag symptom, vilket jag knappt hade då jag fick mf.

    Vi är gravida i v.8+2 idag och för en vecka sen slog ett hjärta. Fick en rosa flytning igår, men den försvann lika fort som den kom. Ska göra vul på måndag. Men har iaf symptom kvar så får hoppas på det bästa.

    Molvärk och känningar/dragningar i livmodern är ju rätt så normalt så jag tror att allt är lugnt men om du är orolig så ventilera dig hos din barnmorska och kolla upp möjlighet att göra ett vaginalt ultraljud

Svar på tråden Hur började ert missfall?