• Mon 10 Jun 2019 20:17
    659 visningar
    2 svar
    2
    659

    Crossfit gravid

    Hej

    Har tränat crossfit i 8 månader, och plussade precis här idag. Min fundering är kan jag träna på med crossfiten som vanligt? Är det något man bör undvika eller är det bara träna på så länge det känns bra?

    Vill inte fråga tränarna då det är så tidigt i graviditeten.

  • Svar på tråden Crossfit gravid
  • Anonym (.)
    Mon 10 Jun 2019 20:32
    #1
    Maddelleiee skrev 2019-06-10 20:17:36 följande:

    Hej

    Har tränat crossfit i 8 månader, och plussade precis här idag. Min fundering är kan jag träna på med crossfiten som vanligt? Är det något man bör undvika eller är det bara träna på så länge det känns bra?

    Vill inte fråga tränarna då det är så tidigt i graviditeten.


    Du kommer få olika svar beroende på vem du frågar. Vissa studier pekar mot att missfallsrisken ökar om man lyfter "tungt" ("tungt" i den studien jag läste var inte ens mycket) medan andra säger att det är lugnt att fortsätta precis som vanligt men lyssna på kroppen. Vissa säger att det är lugnt att fortsätta som vanligt till ca v20. Min bm sa att jag kunde träna som vanligt men att jag inte skulle lyfta några vikter och jag skulle undvika att springa (hur jag då kan träna "som vanligt" vet jag inte) .. 

  • Sat 20 Jul 2019 13:02
    #2

    Hur har det gått för dig? Tränar du? Jag har också tränat cf ungefär lika länge som du. Jag kände mig så osäker så jag frågade en av tränarna fast det var tidigt. Har kört på som vanligt men tagit det lite lugnare än så länge. Tycker burpees känns läskiga så anpassar dem nu.

    Följs gärna åt med tips om vad och hur vi kan träna. Bf 22/1.

Svar på tråden Crossfit gravid