• Mon 10 Jun 2019 23:19
    480 visningar
    4 svar
    4
    480

    Trött och lite ledsen

    Tänker att jag vänder mig hit då jag inte vill belasta min man med hur jag känner mig inuti.

    Går runt och känner mig mer eller mindre ledsen mest hela tiden och är så trött, men det finns en bakgrund till varför jag känner så här, är bara en lösning som saknas.

    Har haft lite mycket sen januari-18, började året med en kraftig lunginflammation hos min mamma, och när hon blir sjuk så blir hon rejält sjuk, att hon ens lever är för mig en gåta, hon har genomlevt mycket sjukdom.

    Min man välter med skotern och på ren tur så kommer han lös.

    Min man får lunginflammation

    Får veta via telefonsamtal att min sambo är allvarligt sjuk enligt läkaren, att de prover/röntgen de tagit på en knöl på hans hals är riktigt dåliga enligt läkaren

    Min mans morfar dör

    Efter sommaren i september drabbad ena barnet av ansiktsförlamning, läkarna finner ingen orsak till den, den går tillbaka av sig själv efter en dryg månad.

    Får veta att mannenhar cancer men att det inte är så allvarlig som första läkaren trodde

    Mannen opereras

    Svärmor får besked om eventuell cancer i bihålorna efter en tid får vi veta att det ej är cancer

    Mannen genomgår radiojonisering

    Får veta att min svåger har cancer och dom ger honom 6 månader-6 år att leva.

    Vår hund somnar in helt plötsligt ochbutan förvarning, på 3 timmar är hon borta.

    Äldsta dottern drabbas av ångest pga allt som varit och det sker när hon börjar ett nytt jobb, för sin egen skull säger hon upp sig och mår nu bättre

    Mannen har noll ork, kanske drabbad av fatigue?

    Det mesta av allt som ska ordnas hemma ordnar jag då han har noll ork, han har tidigare kunnat jobba en hel dag, sen kommit hem och fortsatt med jobb på gården, nu kommer han hem och har ingen ork till något, men jag förstår att han måste få läka, måste få komma till ro med son sjukdom osv

    Men jag tror att när han känner sig ok igen så kommer jag kollapsa, just nu håller jag ihop för att barnen behöver det och för att han behöver det.

    Känner mig ledsen mest hela tiden, men säger åt mig själv att skärpa till mig, att det går inte att inte hålla ihop just nu.

    Ska övergå till min dagtjänst nu i höst, har jobbat natt en period nu och det Hr varit välbehövligt, jobbar inom vården så i ich med nattjobb så får jag mycket ledigt där jag kan återhämta mig, så oroar mig för hösten och hur jag ska hinna återhämta mig då.

    Har sökt andra jobb, fortfarande inom vården, men närmare vårt hem.

    Vad vill jag då med min tråd? Jo, ge mig tips på hur jag ska återhämta mig snabbare, hur jag kan förenkla vår vardag.

    Barnen är ju stora 14 resp 19 så dom hjälper ju till en del.

    Om jag ej orkar med dagjobb till hösten, på vilka grunder kan man bli sjukskriven? För skulle jag börja jobba dag imorgon så skulle jag nog sätta mig nernoch storböla.

    Har meddelat min chef om hur jag mår och vad som pågår i mitt liv, men hon Hr ingen större förståelse för det

  • Svar på tråden Trött och lite ledsen
  • Anonym (J)
    Mon 10 Jun 2019 23:47
    #1

    Du är deprimerad! Kontakta vårdcentralen och så kanske du får testa antidepressiva.

  • Mon 10 Jun 2019 23:53
    #2

    Relativt säker på att jag ej är deprimerad.

    Skulle jag själv gissa på något så kanske på väg mot att bli utbränd?

    Tror i mångt och mycket att jag skulle behöva få gråta ögonen ur mig och bara var själv utan en massa måsten en sväng, har knappt gråtit över allt som varit, jag är ju den som måste vara stark och trösta andra.

    Varför tror du på depression?

  • Tue 11 Jun 2019 00:05
    #3

    Hur mycket av det praktiska jobbet med gården kan du minska på? Kan du sälja av djur? strunta i sådd mm (om ni nu gor det mest for nojes skull och inte for att leva på det) ?

  • Tue 11 Jun 2019 00:14
    #4
    Tow2Mater skrev 2019-06-11 00:05:10 följande:

    Hur mycket av det praktiska jobbet med gården kan du minska på? Kan du sälja av djur? strunta i sådd mm (om ni nu gor det mest for nojes skull och inte for att leva på det) ?


    Använde nog gård lite fel, här säger vi gård både om ?riktig? gård med odling/djur osv och gård i betydelse gräsmatta/rabatter/uthus man har vid ett hus i ett samhälle.

    Nja, där går inte att minska, gräs måste klippas, hundgård måste bli klar och huset må målas klart, men bara en vägg kvar samt runt vissa fönster, uthus skulle behövas målas men det struntar jag i, det får bli i framtiden.

    Med målning och hundgård har jag tänkt vi ska bjuda in våra vänner att hjälpa till, i utbyte mot god mat och dryck.

    Är frustrerande för honom att bli slutkörd av att klippa gräset, så jag tänker ta över det helt, hellre att han lägger sin lilla ork på något skoj.
Svar på tråden Trött och lite ledsen