• Anonym (jess)

Hur länge sitter knottbett i?

Hej

Vi va i skogen i söndags och blev knottbitna och direkt när vi kom hem så poppar det upp STORA och svullna bett på min sjuåring. Det kliar konstant, men hon är duktig på att inte klia. Jag blev lika biten som hon, men mina bett är redan borta och det var inte så mycket med dem. Är det verkligen knottbett som hon drabbats av? Hur länge kliar det och hur svullna blir de? Jag börjar oroa mig för att det är något annat. Eventuella andra symptom är i så fall viss matthet och sämra aptit.

• Svar på tråden Hur länge sitter knottbett i?
  • Fjäril kär

Ring 1177, kan ju vara så att hon fått allergisk reaktion och därmed värre drabbad.

• Anton Chigurh

Knottbett/stick "sitter i" bra mycket kortare än myggbett, på mig iaf. Ett dygn ungefär när jag blivit antastad av ett knotthelvete medans myggbett kan klia å vara röda åtskilliga dagar.

Lite så.

Mvh //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (jess)

Har varit hos skolsköterskan som tyckte att det såg ut som knottbett. Dottern fick nån tablett att ta idag och imorgon och så ska vi köpa nån salva.

• Anonym (A)
    Anonym (jess) skrev 2019-06-12 13:27:14 följande:
    Har varit hos skolsköterskan som tyckte att det såg ut som knottbett. Dottern fick nån tablett att ta idag och imorgon och så ska vi köpa nån salva.
    Vad bra att ni har ått hjälp.
Svar på tråden Hur länge sitter knottbett i?