• Anonym (Osäke­rhet)
    Tue 11 Jun 2019 13:09
    582 visningar
    5 svar
    5
    582

    Agera kyligt mot sin förälskelse - Speciellt om man tror att denne inte tycker om en på samma sätt

    Jag tänkte att det vore trevligt med en tråd där man kunde få skriva om sig själv där man agerar lite neutralt inför sin förälskelse när man i själva verket bara vill visa hur glad man är att få träffa henne/honom. Detta händer mig, speciellt om jag gått och inbillar mig att kvinnan inte tycker om mig och då kan jag agera och låtsas som om jag inte heller känner känslor. Och samtidigt på någon plan få känslan av att jag agerar hänsynsfullt så att jag inte ''kväver'' människan.

    I övrigt har jag inte så svårt att visa att jag känner känslor för människan och vill umgås med denne. Men när någonting bara känns fel där människan agerat kyligt, givit mixade signaler eller någonting annat som får mig en knasig uppfattning av det hela är det som om att allting sker impulsivt inom mig och så känner jag bara skuldkänslor efteråt för att jag i själva verket bara vill skrika av glädje inför människan jag tycker väldigt mycket om.

    Ordet ''Kyligt'' kanske låter mörkt - Det jag menar är egentligen neutralt och låtsas som om jag inte känner några känslor.

    Jag är säker på att även andra människor gör såhär, kanske sker det även hos kvinnor förmodligen också?

    Ni får gärna skriva av er. Jag tänker mig att om man skriver av sig och även får respons av andra kanske man kan krossa beteendet och få i sig en annan inställning och faktiskt gå på sin insikt och skrika på personen namn av glädje. Det är mer syftet av tråden.

    :)

  • Svar på tråden Agera kyligt mot sin förälskelse - Speciellt om man tror att denne inte tycker om en på samma sätt
  • Anonym (Candy­)
    Tue 11 Jun 2019 13:42
    #1

    Jag är väldigt förälskad i en kille som jag har träffat i mitt yrke, han är en fd klient till mig (jag jobbar på typ behandlingshem). Vi har träffats privat några gånger, har haft sex och umgåtts. Men har känt att jag inte är stark nog att stå upp för den här relationen. Känslorna finns absolut där. Och han är ju inte min klient längre, så är väl egentligen inte fel. Men vet att mina kollegor, min chef och vissa övriga klienter skulle se mig med helt andra ögon om det visste. Därför har jag varit rätt kall mot honom ett tag för att försöka fasa ut relationen liksom. Han mår lite halvknackigt så vet inte vad som händer om jag skulle rycka plåstret rakt av.

  • Anonym (Osäke­rhet) Trådstartaren
    Tue 11 Jun 2019 16:36
    #2
    Anonym (Candy) skrev 2019-06-11 13:42:11 följande:

    Jag är väldigt förälskad i en kille som jag har träffat i mitt yrke, han är en fd klient till mig (jag jobbar på typ behandlingshem). Vi har träffats privat några gånger, har haft sex och umgåtts. Men har känt att jag inte är stark nog att stå upp för den här relationen. Känslorna finns absolut där. Och han är ju inte min klient längre, så är väl egentligen inte fel. Men vet att mina kollegor, min chef och vissa övriga klienter skulle se mig med helt andra ögon om det visste. Därför har jag varit rätt kall mot honom ett tag för att försöka fasa ut relationen liksom. Han mår lite halvknackigt så vet inte vad som händer om jag skulle rycka plåstret rakt av.


    Jag förstår, det är egentligen jobbet/kollegorna och chefen som är det tuffast av allt? Tråkigt att det är i vägen.

    Måste nog också skriva att det känns vansinnigt läskigt här eftersom på något vis påminner du om just den kvinnan jag är förälskad i. Tänk om det är mig du skriver om. Då är allt detta pinsamt, tycker jag.

    Du har alltså valt att vara lite halvt avlägsen av dig just för att dina kollegor och chefen kommer kolla snett på dig. Även om du inte är kvinnan jag själv skriver om, så gick det in hos mig om varför hennes kyla gentemot mig har dykt upp.

    Tänk om all hennes kyla har dykt upp just för att hon själv kom på sig själv att hon befinner sig i ett arbete och därför valt att skärpa till sig. Kanske har hon pratat om mig och blivit tillsagd av sin omgivning eller någonting som fick henne att tänka till och valt att agera så som hon gjort.

    Jag har upplevt henne väldigt mixade och slutligen dykt upp någonting som fått mig att gå i tron om att hon ogillar mig/att jag är jobbig/belastning och därav mitt agerade för henne dykt upp där jag agerar lite neutralt när jag i själva verket precis som jag skrev i TS vill bara visa min glädje. Jag har mått väldigt dålig den senaste tiden. Men om det beror på att hon har skärpt till sig för att hon vill agera mer professionellt, så fick det mig att må lite bättre. Jag har mått dåligt för att jag trodde jag har/är varit jobbig för henne och inte alls riktigt förstått varför den konstiga inställningen och attityden. Jag är dock ledsen för att allt har förändrats ändå och hoppas att allting kan få komma tillbaka. Det var så fint och jag mådde väldigt bra.

    Mycket härliga konversationer och jag kände mig så bekväm, trygg och avslappnad med henne. Mycket härlig person att snacka med.

    Intressant för din del att du är så pass stark att du går emot dina känslor. Tråkigt för er båda dock, kille du nämner måste tycka om dig minst lika mycket tillbaks?

    Gör det inte ont för dig att i princip krossa känslorna för att du ''måste''?

    Tack för att du delar med dig. Ditt inlägg gav mig flera goda saker.
  • Anonym (L)
    Tue 11 Jun 2019 16:45
    #3
    Anonym (Candy) skrev 2019-06-11 13:42:11 följande:

    Jag är väldigt förälskad i en kille som jag har träffat i mitt yrke, han är en fd klient till mig (jag jobbar på typ behandlingshem). Vi har träffats privat några gånger, har haft sex och umgåtts. Men har känt att jag inte är stark nog att stå upp för den här relationen. Känslorna finns absolut där. Och han är ju inte min klient längre, så är väl egentligen inte fel. Men vet att mina kollegor, min chef och vissa övriga klienter skulle se mig med helt andra ögon om det visste. Därför har jag varit rätt kall mot honom ett tag för att försöka fasa ut relationen liksom. Han mår lite halvknackigt så vet inte vad som händer om jag skulle rycka plåstret rakt av.


    Skäms du för honom alltså?
  • Anonym (Candy­)
    Wed 12 Jun 2019 07:28
    #4
    Anonym (L) skrev 2019-06-11 16:45:14 följande:
    Skäms du för honom alltså?
    Inte alls! Men över mig själv för att jag ens inledde den här relationen, jag borde varit proffsig nog att stå emot trots mina känslor för honom!
  • Anonym (Candy­)
    Wed 12 Jun 2019 07:41
    #5
    Anonym (Osäkerhet) skrev 2019-06-11 16:36:40 följande:
    Jag förstår, det är egentligen jobbet/kollegorna och chefen som är det tuffast av allt? Tråkigt att det är i vägen.

    Måste nog också skriva att det känns vansinnigt läskigt här eftersom på något vis påminner du om just den kvinnan jag är förälskad i. Tänk om det är mig du skriver om. Då är allt detta pinsamt, tycker jag.

    Du har alltså valt att vara lite halvt avlägsen av dig just för att dina kollegor och chefen kommer kolla snett på dig. Även om du inte är kvinnan jag själv skriver om, så gick det in hos mig om varför hennes kyla gentemot mig har dykt upp.

    Tänk om all hennes kyla har dykt upp just för att hon själv kom på sig själv att hon befinner sig i ett arbete och därför valt att skärpa till sig. Kanske har hon pratat om mig och blivit tillsagd av sin omgivning eller någonting som fick henne att tänka till och valt att agera så som hon gjort.

    Jag har upplevt henne väldigt mixade och slutligen dykt upp någonting som fått mig att gå i tron om att hon ogillar mig/att jag är jobbig/belastning och därav mitt agerade för henne dykt upp där jag agerar lite neutralt när jag i själva verket precis som jag skrev i TS vill bara visa min glädje. Jag har mått väldigt dålig den senaste tiden. Men om det beror på att hon har skärpt till sig för att hon vill agera mer professionellt, så fick det mig att må lite bättre. Jag har mått dåligt för att jag trodde jag har/är varit jobbig för henne och inte alls riktigt förstått varför den konstiga inställningen och attityden. Jag är dock ledsen för att allt har förändrats ändå och hoppas att allting kan få komma tillbaka. Det var så fint och jag mådde väldigt bra.

    Mycket härliga konversationer och jag kände mig så bekväm, trygg och avslappnad med henne. Mycket härlig person att snacka med.

    Intressant för din del att du är så pass stark att du går emot dina känslor. Tråkigt för er båda dock, kille du nämner måste tycka om dig minst lika mycket tillbaks?

    Gör det inte ont för dig att i princip krossa känslorna för att du ''måste''?

    Tack för att du delar med dig. Ditt inlägg gav mig flera goda saker.
    Jag är ju vansinnigt förälskad i honom, men samtidigt så har jag väldigt svårt att se en framtid med honom. Vi lever väldigt olika liv och har väldigt olika möjligheter och framtidsplaner. Inser också att han är ganska manipulativ och får mig att gå med på saker som jag först sagt nej till, vilket gör mig arg både på mig själv och på honom. Detta är i längden inte ett förhållande som jag kan se skulle överleva någon längre tid. Därför så känns det inte riktigt värt att göra detta offentligt eller fortsätta smyga och riskera att bli upptäckta. Det känns inte heller rätt mot honom att jag vill hålla vårt förhållande hemligt. Det logiska är ju pga allt detta att jag backar ur redan nu.
Svar på tråden Agera kyligt mot sin förälskelse - Speciellt om man tror att denne inte tycker om en på samma sätt