• student2018

    Appar för kisseri

    Tänkte höra om någon vet om det finnes någon app för att påmi na barnen att gå och kissa?

  • Svar på tråden Appar för kisseri
  • CitronTulo

    Finns säkert då det finns mycket tokerier som man inte ska behöva om man har lite eget sunt förnuft och ansvarskänsla som förälder!

    Varför tycker du att det behövs en app för det?

  • student2018

    Jo han sitter så mycket med plattan med olika appar som han gillar och spel så som lär dig räkna och lär dig bokstäverna som Han tycker är kul

  • Gryntroll

    Behovet av en toabesöks-påminnelse-app kan jag också fundera över, bästa är väl att barnet lär dig kroppens signaler även under lek/koncentration... men inser också att påminnelser kan behövas.

    Tänker att om du vill att telefonen/paddan ska säga ifrån ibland du ju kan lägga in spärr på telefonen själv och som "meddelande" lägger du en emoji i form av en toalett efter ett visst intervall...

    Jag har gjort så för dottern  som fastnar för mycket i mobilen efter fritids när hon är ensam hemma. Har provat med både ackumulerad tid och tid per app, ackumulerat funkar bäst hos oss, och hon får meddelande om att skärmtiden är ute och att hon nu får läsa, pyssla eller hitta på något annat skoj istället. Jag har testat Stay Focused, men det lär finnas en uppsjö av appar för att begränsa och påminna om skärmtid.

Svar på tråden Appar för kisseri