• Anonym (Hejsansvejsan)

Klarar inte av att arbeta

Jag känner bara att arbete är inget för mig, har nu varit arbetslös i ett år. Visst vore det bra med 10.000 mer i månaden men jag klarar inte av att jobba.
    Får ofta migrän, mår psykiskt dåligt bara när jag tänker på jobbet. Har bekymmer med magen och får gå på toa ofta när jag blir stressad, har IBS mage.
    Lider dessutom av ett medfött hjärtfel som gör att jag blir trött snabbt och känner yrsel.

Har även problem med öronen, får ofta proppar och har nedsatt hörsel.
    Misstänker att jag har asperger, det är så mycket som stämmer in på mig.
    Jag klarar att ta hand om mig själv men kan ibland inte förstå enkla saker, saker som är enkla för andra, är även socialt handikappad och är nervös inför möten med nya människor.

Känns som jag har många symptom men inte någon riktig diagnos. Mitt hjärtfel gör att jag ibland inte får rätt blodcirkulation, har fel på hjärtklaffarna, men läkarna vill inte operera eller sjukskriva mig.

Har alltid känt mig annorlunda och utanför sedan tonåren.

• Svar på tråden Klarar inte av att arbeta
  • Gert76

Då får du helt enkelt fortsätta vara en samhällsparasit.

• Anonym (Hmm)

Hur försörjer du dig nu då?

• Anonym (S)

Samhall verkar passa dig.

• Anonym (Anonymm)
    Tow2Mater skrev 2019-06-13 14:08:25 följande:

vad vill du vi ska säga?

Sluta var så otrevlig i varje tråd.
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-06-13 15:37:27 följande:
    Sluta var så otrevlig i varje tråd.
    Jag är inte otrevilig. TS har ingen frågeställing som definierar vad hon vill diskutera, eller ha hjälp med.
  • Anonym (555)

Heltidsarbete kanske inte funkar för dig? Har du någon yrkesutbildning?

Om du misstänker Asperger kanske det är värt att utreda det och din arbetskapacitet. Kanske har du rätt till ekonomisk hjälp för att du inte klarar heltidsarbete eller lönebidrag pga lägre arbetskapacitet? Den senare sorten har vi flera på mitt jobb. De är anställda av oss men kan hålla ett lägre tempo, och för det får arbetsgivaren ett ekonomiskt bidrag.

• Anonym (Anonymm)
    Tow2Mater skrev 2019-06-13 15:48:48 följande:

Jag är inte otrevilig. TS har ingen frågeställing som definierar vad hon vill diskutera, eller ha hjälp med.

Jag tycker du är det.
  • Anonym (Anonymm)
    Tow2Mater skrev 2019-06-13 15:48:48 följande:

Personen för skriva vad den vill här det bestämmer inte du
Svar på tråden Klarar inte av att arbeta