• Currant

    Njurgrus

    Någon som har erfarenhet av njurgrus?

    Jag fick barn för 4 månader och direkt efter förlossningen så fick jag ont i min högra flank. Jag kan få ont Till och från och i samband med det kan jag må riktigt illa, ska tillägga att jag inte mår illa pga smärta ( jag har haft gallsten och mådde så illa så att jag kräkts. Ska tillägga att jag har haft urininfektion som jag har behandlat med endel antibiotika kurer.

    Läkare har gjort gynundersökning men inte hittat något som ska vara sammankopplat till min smärta.

    Någon som har njurgrus och känner igen sig att man kan ha ont?,ibland gör det så ont att jag behöver ta citodon men inte så illa att jag behöver söka akutsjukvård , jag har hört att njursten är värre än gallsten, så jag har inte haft så ont ännu..

    Jag ska göra en röntgen om två veckor. Syns sånt på röntgen?Jag är lite nervös att det ska vara något farligt då man googlar på en del skit och verkar få sin dom där ibland.

    Jag bara väntar på att det ska göra sjukt ont och det stressar mig då jag vet hur smärtsamt det är med gallsten.

Svar på tråden Njurgrus