• Re9

    Lönebidrag 25%

    Jag har blivit anställd med lönebidrag 25 % med start den 10 juni.

    Jag jobbar måndag till fredag 2 timmar/per dag.

    Lönen är 22450 kr heltid.

    Jag fyller i en aktivitetsrapport varje dag,skriver där i mina timmar.

    Jag undrar om jag även får lön för lördag och söndag,även om jag ej jobbar de dagar?

    Tex fredagen den 21 juni har vi stängt på arbetsplatsen,får jag ersättning för den ändå?

    Rapporten ska lämnas in i slutet på månaden,men detta är helt nytt för mig.

    Hur kan jag räkna ut min lön?

    Kommer väl inte få utbetalt min första lön förrän i slutet av juli?

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Lönebidrag 25%
  • megsi

    Om du är anställd med månadslön får du betalt 25% av den överenskomna månadslönen. Du får alltså betalt för alla dagar hela månaden. Om du är anställd att du får betalt per timme så får du inte betalt helgdagar utan bara faktisk tid du arbetar. Vad står på anställningsavtalet?

  • Långbenopluto
    megsi skrev 2019-06-14 18:03:26 följande:
    Om du är anställd med månadslön får du betalt 25% av den överenskomna månadslönen. Du får alltså betalt för alla dagar hela månaden. Om du är anställd att du får betalt per timme så får du inte betalt helgdagar utan bara faktisk tid du arbetar. Vad står på anställningsavtalet?
    Precis.

    Får du timlön eller månadslön?
  • Re9

    Det står lön vid heltid 22450

    Löneform: månad,helgdagsarbete.

    Står inget om timmar.

  • Re9
    Re9 skrev 2019-06-14 20:03:49 följande:

    Det står lön vid heltid 22450

    Löneform: månad,helgdagslön.

    Står inget om timmar.


  • myskmalva
    Re9 skrev 2019-06-14 20:03:49 följande:
    Det står lön vid heltid 22450 Löneform: månad,helgdagsarbete. Står inget om timmar.

    Då får du 22450 före skatt varje månad, oavsett hur många arbetsdagar månaden har. Det som kan påverka lönen är om du har ledigt eller jobbar övertid.
  • myskmalva
    myskmalva skrev 2019-06-14 20:13:15 följande:
    Då får du 22450 före skatt varje månad, oavsett hur många arbetsdagar månaden har. Det som kan påverka lönen är om du har ledigt eller jobbar övertid.

    Nej, förlåt! Såg nu att du jobbar 25%. Då blir det 5612,50 kronor i månaden före skatt.
  • megsi

    [quote=79691071][quote-nick]Re9 skrev 2019-06-14 20:03:49 följande:[/quote-nick]Det står lön vid heltid 22450

    Löneform: månad,helgdagsarbete.

    Står inget om timmar.[/

    Då vill jag påstå att du får månadslön alltså 25% av 22450:-. Vilket innebär att du får betalt för alla dagar varje månad även om det innebär att det är lediga dagar som midsommarafton julafton mm.

Svar på tråden Lönebidrag 25%