• Anonym (Otrogenkille)

    Tror min kille är otrogen

    Hej.

    Vet inte vart jag ska ta mig till snart. Jag och min kille har varit tillsammans i 5 år. Han har på senaste tiden börjat smsa väldigt mycke med någon, och jag får inte veta vem det är. Han satt och spelade sims häromdagen, och då sa han att en sims med en helt annan kroppsform än min var gullig. Vet inte hur jag ska tolka detta, allt känns bara så jobbigt. Känns liksom som att han sänder ut signaler som tyder på otrohet.

    Orolig kvinna 27 år.

  • Svar på tråden Tror min kille är otrogen
  • Anonym (Spion)

    All right. Ska försöka att inte peka ut hur bisarrt det är att som vuxen man sitta och spela sims (att leka mamma pappa barn är väl det vi har flickvänner till), eller hur underligt det är att ta sin pojkväns kommentarer gällande en virtuell kvinnlig karaktär som fog för otrohet. Utan ska försöka hjälpa dig istället.


    Delar du och din pojkvän abonnemang? I så fall kan du använda "find my phone" funktionen för att ta reda på vart han är när han är borta sent.


    Delar du och din pojkvän dator? Gå in på facebook efter han har använt datorn och kolla vilka hans senaste sökningar var. Är det samma flicka högst upp varje gång så har vi ett problem.


    Konfrontera din pojkvän. Håll en mogen och sansad diskussion och berätta hur du känn... haha skoja bara det alternativet är ganska retro. Vi vet bättre nu för tiden.

  • Anonym (??)
    Anonym (Spion) skrev 2019-06-14 20:17:16 följande:

    All right. Ska försöka att inte peka ut hur bisarrt det är att som vuxen man sitta och spela sims (att leka mamma pappa barn är väl det vi har flickvänner till), eller hur underligt det är att ta sin pojkväns kommentarer gällande en virtuell kvinnlig karaktär som fog för otrohet. Utan ska försöka hjälpa dig istället.


    Delar du och din pojkvän abonnemang? I så fall kan du använda "find my phone" funktionen för att ta reda på vart han är när han är borta sent.


    Delar du och din pojkvän dator? Gå in på facebook efter han har använt datorn och kolla vilka hans senaste sökningar var. Är det samma flicka högst upp varje gång så har vi ett problem.


    Konfrontera din pojkvän. Håll en mogen och sansad diskussion och berätta hur du känn... haha skoja bara det alternativet är ganska retro. Vi vet bättre nu för tiden.


    Så du uppmuntrar att man kontrollerar sin partner??
    Du borde vara singel!! Verkligen hoppas att du är det!
  • Anonym (Spion)
    Anonym (??) skrev 2019-06-14 20:36:37 följande:
    Så du uppmuntrar att man kontrollerar sin partner??
    Du borde vara singel!! Verkligen hoppas att du är det!

    Nej klart man inte är singel. Har flickvän, hon är för tillfället på ett café inne i centrum, verkar ha beställt en kaffe för 50 kr, hennes puls är just nu 120 bpm, hmm verkar lite högt får nog notera det. Hon verkar ha tagit bussen dit 85:an, underligt, har ju förbjudit henne från att ta kollektivtrafik. Får nog ge mig av och ta en titt så att allt står rätt till.


    (Sarkasm är svårt att uttrycka i text. Självklart borde hon diskutera hur hon känner med sin partner innan hon gör något annat).

  • Anonym (??)
    Anonym (Spion) skrev 2019-06-14 21:04:23 följande:

    Nej klart man inte är singel. Har flickvän, hon är för tillfället på ett café inne i centrum, verkar ha beställt en kaffe för 50 kr, hennes puls är just nu 120 bpm, hmm verkar lite högt får nog notera det. Hon verkar ha tagit bussen dit 85:an, underligt, har ju förbjudit henne från att ta kollektivtrafik. Får nog ge mig av och ta en titt så att allt står rätt till.


    (Sarkasm är svårt att uttrycka i text. Självklart borde hon diskutera hur hon känner med sin partner innan hon gör något annat).


    Menar du att du är sarkastisk? 
    Du verkar ha lite väl mycket koll på möjligheterna tycker jag .....
  • Anonym (Cassandra)
    Anonym (Spion) skrev 2019-06-14 21:04:23 följande:

    Nej klart man inte är singel. Har flickvän, hon är för tillfället på ett café inne i centrum, verkar ha beställt en kaffe för 50 kr, hennes puls är just nu 120 bpm, hmm verkar lite högt får nog notera det. Hon verkar ha tagit bussen dit 85:an, underligt, har ju förbjudit henne från att ta kollektivtrafik. Får nog ge mig av och ta en titt så att allt står rätt till.

    (Sarkasm är svårt att uttrycka i text. Självklart borde hon diskutera hur hon känner med sin partner innan hon gör något annat).


    Det är kränkande att bli kontrollerad så . Sluta med det !
  • Agneta77söt

    Jag skulle nog vara mer oroad över att min "man" satt och spelade mamma, pappa, barn i ett spel som är för 8-åringar än att han sms:ar med vänner.

  • Anonym (...)
    Anonym (Spion) skrev 2019-06-14 21:04:23 följande:

    Nej klart man inte är singel. Har flickvän, hon är för tillfället på ett café inne i centrum, verkar ha beställt en kaffe för 50 kr, hennes puls är just nu 120 bpm, hmm verkar lite högt får nog notera det. Hon verkar ha tagit bussen dit 85:an, underligt, har ju förbjudit henne från att ta kollektivtrafik. Får nog ge mig av och ta en titt så att allt står rätt till.

    (Sarkasm är svårt att uttrycka i text. Självklart borde hon diskutera hur hon känner med sin partner innan hon gör något annat).


    Jätteroligt skrivet! Är inte ironisk, vill ge dig lite cred eftersom flera tog det på allvar. Jag skrattade högt i alla fall ????.
  • Krillestoffer

    En bra relation bygger på öppenhet, förståelse och respekt.
    Prata med han om hur du känner när han SMS:ar med någon som uppenbarligen är hemlig för dig... varför? fråga han varför han känner behovet av att hålla det hemligt... påpeka att det verkar konstigt och vänd på kakan, hade du vart hemlig och fått SMS av folk som du tydligt inte ville visa honom... skulle han då acceptera det? 
    Men hela poängen är att du måste förklara att det gör dig ledsen och vill han verkligen göra dig ledsen så kan han ju fortsätta med hemlighets SMS, eller vara mer öppen och visa att du är viktigare än att undanhålla konversationer.

    Det där med The Sims som du nämner låter mest som din egna osäkerhet som spökar, kanske beror det på SMS:en från början... men det där måste du släppa... vi kan inte gå och börja värdera varenda liten sak... en digital spelkaraktär är inget du borde lägga energi på.

  • Flaffy

    Sätt er ner i lugn och ro och prata. Berätta för honom hur du känner i för hans sms-ande och plötsligt ökade spelande. Simsfiguren kan du släppa direkt. Ta också upp och fundera igenom på var era gränser för otrohet går. Var lyhörda och respektera varandra. Tilliten verkar inte vara den bästa så jobba på den för att få ett mer stabilt förhållande. Att kontrollera en partner är bara dumt och leder endast till ökad oro och elände.

Svar på tråden Tror min kille är otrogen