• seafree

Min katt äter mjukplast!

Min ena honkatt ÄLSKAR mjukplast... vi har plastsanerat vårt hem eftersom hon käkar upp all plast hon kommer över och sen spyr hon! Igår började hon kräkas igen och då var det plast med! Jag började genast kolla igenom hemmet efter källan.... till min förvåning så var det plastpåsen i vår pedalpapperskorg i badrummet som hon lyckats lirka upp och sätta i sig stora delar av! Veterinärerna har aldrig hört talats om katter som ÄTER plast, bara tuggar på det! Och de har uteslutit att hon skulle ha nån brist av något slag!

Är det nån som har samma eller liknande problem??

• Svar på tråden Min katt äter mjukplast!
  • MissGullviva

Vi har också en katt som älskar plast.

• jengus

Min han katt älskar åxå plast men han slickar bara på det.

• Snäckan05

Har två katter varav den ena också älskar plast. Han både tuggar på det och äter det. Så vi har också plast sanerat vårt hem. Det lustiga är att han är väldigt kräsen annars.

• myskatt

Min första katt åt upp plasten på fönsterkuvert. Fick rädda posten varje dag annars va den förstörd.

Hennes bror, som jag har nu, slickar på såna prassliga påsar man köper frukt i. Lilltjejen gillar tejp av nån underlig anledning + att tugga sönder wellpapp.

• seafree

Prasselpåsar man lägger frukt i gör så att Ziri(katten) börjar dregla något grymt och hon snurrar runt! Det är hennes absoluta favorit!

• MissGullviva

Svårt att säga om det är att "bara" tugga eller att äta plasten som är det bästa. Men jag tror att det mest är tuggandet han gillar, sedan tror jag att det åker ner lite i magen också.

• Kattis L

haha min kisse älskar med plast och tejp *S*

• daisybi

Vi har en kanin som oxså har älskat plast. En kompis kanin åt upp en plast bit och fick stop i tarmarna och fick opereras. Vi fick rådet att spruta med en vatten spruta i rumpan på kaninen när hon gav sig på plast påsen. En gång fick vi göra det sen röde hon inte plast mer. Bättre ett litet sprut i rumpan är att kaninen kvävs.

• Bergtuva

Svägerskans katt älskar att smälla ballonger och sen äter han upp dem. Fundersam

Han brukar vara förstoppad sen i en vecka, men det löser sig oftast med paraffinolja...Räcka ut tungan

Katter är obegripliga varelser!Skrattande

Har bytt nick! / f.d .pepparrot
Svar på tråden Min katt äter mjukplast!