• kommerintepånåtnamn

    Han berättar redan för folk

    Är bara i vecka 6+2 och min kille har redan berättat för sina grannar och sina halvstora barn från ett tidigare förhållande. 
    Trodde vi skulle behålla det här för oss själva iaf till v12. 
    Är jag knäpp och hormonell som känner mig överkörd och ensam?

  • Svar på tråden Han berättar redan för folk
  • kommerintepånåtnamn

    Kanske borde ha tillagt att vi bara känt varandra i två månader (det var inte planerat...) och jag har varken träffat granarna eller hans barn än. 

  • viseversa

    Ja det var jävligt dumt av honom. Har du sagt att du är arg ledsen och besviken och frågat hur fan han tänkte?

  • kommerintepånåtnamn
    viseversa skrev 2019-06-16 20:33:52 följande:

    Ja det var jävligt dumt av honom. Har du sagt att du är arg ledsen och besviken och frågat hur fan han tänkte?


    Nae. Vet inte vad jag ska säga eller vilka krav jag har rätt att ställa. 
    Hade vi varit tillsammans i 2 år hade jag gjort det men efter 2 månader känner jag mig mer överkörd. Vi ränker väl inte likadant om saker. Han vet att jag inte har berättat för min mamma som är den första personen jag kommer berätta för och jag tog väl bara för givet att man pratar med varandra innan man berättar för folk... 
  • Bagar Bengtsson
    viseversa skrev 2019-06-16 20:33:52 följande:

    Ja det var jävligt dumt av honom. Har du sagt att du är arg ledsen och besviken och frågat hur fan han tänkte?


    Tycker det verkar jävligt dumt av båda att skaffa barn ihop redan efter en vecka.


    Man måste väl umgås ett tag så man får se vad den andra går för? 

  • kommerintepånåtnamn

    Två månader. Och det var då inte planerat. 

  • Bagar Bengtsson
    kommerintepånåtnamn skrev 2019-06-16 21:26:45 följande:

    Två månader. Och det var då inte planerat. 


    Uppfattade att ni varit ihop i två månader och du var i vecka 6+2. Två månader är enligt mig för lite tid att lära känna varandra och skaffa barn men där är vi alla olika och det finns nog inget rätt eller fel men jag kan ana att folk som skaffar barn ihop efter nån månad har högre tendens att separera.


    Hade ni varit ihop längre så hade du kanske upptäckt att han gärna berättar saker för andra


    Nu är det försent men nu vet du till nästa gång. 

  • Sasu

    Min sambo berättade för sin mormor direkt utan att prata med mig först, vilket förstörde överraskningen för hans sida av släkten sen, hade planerat att berätta på hans brors födelsedagsfest, men såklart ringde ju mormor dagen innan och grattade brodern och frågade hur det är med den lilla i magen.. suck.. blev ganska besviken där

  • viseversa
    Bagar Bengtsson skrev 2019-06-16 21:13:15 följande:

    Tycker det verkar jävligt dumt av båda att skaffa barn ihop redan efter en vecka.


    Man måste väl umgås ett tag så man får se vad den andra går för? 


    Vad har det med tråden att göra? Alltså ingenting. Ts störde sig på att han glappar för folk så jävla tidigt. Men du bara måste få in vad du anser om när i förhållandet dom blir gravida.
  • Tom Araya
    kommerintepånåtnamn skrev 2019-06-16 20:09:46 följande:

    Är bara i vecka 6+2 och min kille har redan berättat för sina grannar och sina halvstora barn från ett tidigare förhållande. 
    Trodde vi skulle behålla det här för oss själva iaf till v12. 
    Är jag knäpp och hormonell som känner mig överkörd och ensam?


    Det kan vara ensådan grej det är bra att komma överens om när man bestämmer sig för att skaffa barn eller allra senast då graviditet är konstaterad.

    Jag antar att ni inte pratat igenom och kommit överens om något och nu får du uppleva konsekvenserna av det...


  • Rebecca1987

    Min man berättade också tidigt när vi väntade vår första. Då han var så glad och exalterad att han inte kunde hålla det för sig själv trots att vi bara träffats tre ggr under den tiden som vi känt varandra. Jag tog det mer positivt att han var glad och ville visa världen att han hade mig och skulle få familj istället för att dölja något. Den 25 augusti i år är det 13 år sen vi fick positivt graviditetstest.

  • Bagar Bengtsson
    viseversa skrev 2019-06-17 16:40:11 följande:
    Vad har det med tråden att göra? Alltså ingenting. Ts störde sig på att han glappar för folk så jävla tidigt. Men du bara måste få in vad du anser om när i förhållandet dom blir gravida.

    Tycker det har med saken att göra då de tydligen inte känner varandra. Hade de känt varandra så kanske TS vetat att mannen tycker om att berätta glada nyheter.


     

  • Jodyanna

    Han kanske är en sån som berättar allt.

    Har ni varit vänner eller träffades ni för första gången för 2 månader sen?

    Svårt att lära känna varann när må redan bär barnet.

  • Blomkvast

    För mig är det nästan samma sak men det är inte min fästman som gått runt och sagt, utan min pappa! Och han glömmer liksom bort hela tiden att han inte får säga till någon , jag har ingen lust med det. Är visserligen lite längre gången än dig men ändå. Det är privat tycker jag! Säg till honom!

  • Lakritsbiten

    Jag blev gravid av misstag när jag dejtat en kille i en månad för några år sedan - kroppen var HELT i ofas efter många sorger under kort tid, och blev med barn trots p-piller. Eftersom jag åt p-piller var mensen som en klocka, så jag förstod samma dag som den inte kom att något var på g, och tog ett test. När jag visat honom stickan tog det honom ta mig fan mindre än fem minuter innan han gått iväg och meddelat sin jävla morsa. Jag gick i taket fullständigt. Det är INTE OKEJ att tala om för andra att man ska ha barn utan att BÅDA är överens om det, och ense om HUR och NÄR man talar om, och för vilka och i vilken ordning. För min del blev det extra känsligt eftersom min mamma just gått bort, och det alltså bara fanns en mamma kvar i livet att berätta för - och han stal den glädjen från mig, att få vara med och berätta. Kunde aldrig förlåta honom helt, och det slutade med att vi gjorde slut ett tag efter att jag gjort abort.

Svar på tråden Han berättar redan för folk