• Jeffza

    Rädd och orolig konstant! Några fler?

    Hej!

    Första gången jag är gravid och är i vecka 6+1 ska till Bm imorgon för första besöket,

    Fick en liiiten droppe brun flytning idag och vet det är helt normalt men kan inte sluta tänka på missfall och annat dumt.. känns som jag håller på att bli knäpp!

    Jag vaknar mitt i nätterna för o känna efter om jag mår illa eller har molande värk, ( molande värk har jag konstant) och illamående kommer och går, men är så himla rädd för att detta ska gå illa...

    Är det någon som känner likadant man kan prata ut med? Min sambo vill förstå men kan inte riktigt förstå helt <3

  • Svar på tråden Rädd och orolig konstant! Några fler?
  • Ebo88

    Här har du en som är rädd och har svårt att slappna av.

    Har haft två tuffa graviditeter som inte har gått bra och efter det fick vi missfall nu i februari.

    Den graviditeten hade avstannat i v.5+5. Samma dag som det avstannade så slutade symptomen och jag fick rosa flytning som ökade dag för dag för att tillsist gå över till blödningar. Fick själva missfallet i v.8+3.

    Vi är gravida i v9+0 idag och jag ska på vul imorgon.

    Var på vul i v.7+2 och dagen innan det fick jag en rosa flytning. Men då var allt bra.

    Fick det återigen nu i måndags och idag så jag bävar inför besöket imorgon :( Känns inte bra då jag är rädd att se något jag absolut inte vill se.

  • Marskvinnan

    Förstår er oro. Jag är själv också jätte orolig här hemma, går och maler i huvudet konstant om att något ska vara fel. Är i vecka 13 nu, (12+2) och ska göra kub i em. Mitt första ultraljud så är riktigt nervös. Första få ett tidigt ultraljud just för att lugna mig själv men imed jag inte hade blödningar eller liknande så fick man inte det.

    Håll tummarna för mig i eftermiddag. Jag är mer orolig för att om det verkligen finns något där än för resultaten på kub...

  • Anonym3323

    Fick missfall nyligen och var orolig från de första rosa på pappret som började i typ v 5+2. Hade i bakhuvudet efter det hela tiden och kunde inte riktigt slappna av, varje gång jag skulle dra ner trosorna eller kolla på pappret så kollade man efter med rädsla. Det är väl sunt att inte ta något för givet, men ändå ska det inte gå till överdrift.. nu längtar jag mest av allt efter ett plus igen och vet att det bästa är att inte tänka för mycket. Men vad gör man då? haha.. 

    Du behöver nog inte oroa dig, även om jag förstår dig till fullo hur du känner! det är många som får så där och som de även går bra för. <3 Lycka till nu!!! :)

Svar på tråden Rädd och orolig konstant! Några fler?