• Mon 17 Jun 2019 15:48
    982 visningar
    53 svar
    53
    982

    Planerar bebis till 2020?

    En som håller på i bebisverkstaden och går och väntar på det där plusset, någon som vill följas åt?

    Kanske kan göra en privat Facebook grupp och stötta varandra ????

  • Svar på tråden Planerar bebis till 2020?
  • Mon 17 Jun 2019 18:11
    #1

    Jag vill absolut vara med!

    Lite info om mig:

    Jag och min sambo började bebisverkstaden i april då jag tog ut min spiral. Tyvärr så har vi stött på lite problem tror jag.. min mensvecka kom igång direkt MEN nästa har inte kommit! Och inget plus. Jag ska till en bm för att ta ett test hos dom också. Såklart hoppas jag på plus, över allt annat men efter ganska många negativa tester så är jag orolig att cykeln bara inte kommit igång som den ska :/

    Jag håller tummarna för oss alla :D

  • Sun 4 Aug 2019 00:18
    #2

    Kanske är gravid med nr 3. Sug i magen men inga andra symtom. Ej gjort grav test ännu. Isf bf april

  • Sun 4 Aug 2019 14:59
    #3

    Hej tjejer :) hur tolkar ni detta ägglossningstest?

  • Sun 4 Aug 2019 15:09
    #4

    Hej!

    Jag slutade med mina p-piller i juli, har gjort ett långt uppehåll tidigare och vet att cykeln och ägglossningen kommer igång rätt snabbt så nu hoppas vi på det bästa!

    Första barnet för mig och sambon :)

  • Mon 5 Aug 2019 22:21
    #5

    Hej!

    Är också gärna med här! :)

    Kul att följas åt!

    Vi är inne på vårt första försök nu och inväntar nu BIM som enligt min app P-Tracker är den 14/8. Hade enligt appen ÄL 31/8.

    Vi fick dock inte till det tätt inpå/ på ÄL utan ca 4 dagar innan och 3 dagar efter så har inte för stora förhoppningar.

    Dock har jag ett par dagar haft lite molande värk+lite stickningar i tjejmagen vilket jag först trott va inbillning, men nu gör det ont på riktigt och ilar/värker ner mig ljumskarna vilket jag inte känner igen, detta tillsammans med lite ömma bröstvårtor vilket jag typ aldrig brukar ha. Dock blir jag fundersam om man ens kan ha några symptom såhär tidigt?

    Vad säger ni?

    Nån med liknande erfarenhet?

  • Tue 6 Aug 2019 10:42
    #6

    Jag är med.

    Missfall v 8 i april och missfall i Juni bara dagarna efter jag plussade. Nytt försök nu, ska ha ägglossning i dagarna. Jag använder digitalt ägglossningtest så att jag kan se mina fertila dagar och inte bara när jag har ägglossning!

    Bim runt 22/8, nångång där.
    När har ni bim?

  • Tue 6 Aug 2019 10:43
    #7
    Tikka1986 skrev 2019-08-04 14:59:40 följande:

    Hej tjejer :) hur tolkar ni detta ägglossningstest?


    Jag skulle säga att du har ökade LH hormoner och att det är positivt. 
  • Tue 6 Aug 2019 10:45
    #8
    Nextchapter skrev 2019-08-05 22:21:04 följande:

    Hej!

    Är också gärna med här! :)

    Kul att följas åt!

    Vi är inne på vårt första försök nu och inväntar nu BIM som enligt min app P-Tracker är den 14/8. Hade enligt appen ÄL 31/8.

    Vi fick dock inte till det tätt inpå/ på ÄL utan ca 4 dagar innan och 3 dagar efter så har inte för stora förhoppningar.

    Dock har jag ett par dagar haft lite molande värk+lite stickningar i tjejmagen vilket jag först trott va inbillning, men nu gör det ont på riktigt och ilar/värker ner mig ljumskarna vilket jag inte känner igen, detta tillsammans med lite ömma bröstvårtor vilket jag typ aldrig brukar ha. Dock blir jag fundersam om man ens kan ha några symptom såhär tidigt?

    Vad säger ni?

    Nån med liknande erfarenhet?


    Min första gravididet fick jag symptom först 10 dagar efter ägglossning.
    Min andra gravididet fick jag ömma bröstvårtor redan två dagar efter ägglossning, vilket är konstigt. Så fort jag fick missfallet dagarna efter bim så försvann även värken i brösten. Om du hade ägglossning 31/7 så är det 6 dagar efter ägglossning och ägget kan absolut ha fäst om det blivit befruktat och man kan uppleva symptom. Du kan också ha haft ägglossning tidigare än vad du tror, appen kan ha ganska fel ibland också! Använder du ÄL stickor?
  • Melody
    Tue 6 Aug 2019 11:00
    #9

    Hoppar in här. Vi försöker skaffa syskon till vår 4,5 åring :)

    Har äl i dagarna nu så vi kämpar på nu ???? bim 22/8

  • Melody
    Tue 6 Aug 2019 11:00
    #10

    Gillar för övrigt idén om fb grupp

Svar på tråden Planerar bebis till 2020?