• Dgm

    Tolka ägglosningstest

    Hej. Undrar hur ni tolkar det här testet?

  • Svar på tråden Tolka ägglosningstest
  • lindsey80


    Hur vet jag när äl är? Är det väldigt nära eller är jag på äl idag? Se bilden. Vi hade sex igår och tänker ha sex några dagar till. Men min äl och mens är skum sedan min konstiga blödning tidigare i våras. Känns dock som äl då smärtan påminner lite om lätt menssmärtan.
  • Sofiiakarin
    lindsey80 skrev 2019-06-25 05:24:06 följande:

    Hur vet jag när äl är? Är det väldigt nära eller är jag på äl idag? Se bilden. Vi hade sex igår och tänker ha sex några dagar till. Men min äl och mens är skum sedan min konstiga blödning tidigare i våras. Känns dock som äl då smärtan påminner lite om lätt menssmärtan.


    När test strecket är lika starkt som kontrollstrecket är det ett positivt ägglossningstest. Då släpper du ägget om ca 1-2 dagar. Så ligg i efter positivt ägglossningstest. Jag skulle säga att de testen du senast gjorde ej är positivt. Testa tills du får två lika starka streck! :)
  • lindsey80

    Så då var gårdagens sexande "bortkastat" om jag får uttrycka mig så? Ikväll blir det inget, då sambon fått "skavsår". Men imorgon försöker vi igen, om det inte är för sent.

  • Sofiiakarin
    lindsey80 skrev 2019-06-25 07:26:30 följande:

    Så då var gårdagens sexande "bortkastat" om jag får uttrycka mig så? Ikväll blir det inget, då sambon fått "skavsår". Men imorgon försöker vi igen, om det inte är för sent.


    Säkert inte försent! När min son blev till hade vi sex 2 dagar efter ägglossning. Alltså nästan 3 dagar efter positivt ägglossningstest! Så testa i eftermiddag också o se om du får 2 lika starka streck! :)
  • lindsey80

    Skumt, testade dagen efter, dvs idag å då visades strecket svagare än igår. Hur kommer det sig? Har jag missat äl då? Utan att stickorna påvisat äl. Dvs att båda streck är lika starka.

  • Bellaa123

    Nej man behöver inte alltid få exakt lika starka streck, man kan ha väldigt snabb stegring och då är det lätt att missa det :) eftersom du hade ett så pass starkt streck och sedan svagare dagen efter så skulle jag tolka det som att ägglossning har skett.

  • Bellaa123

    Nej man behöver inte alltid få exakt lika starka streck, man kan ha väldigt snabb stegring och då är det lätt att missa det :) eftersom du hade ett så pass starkt streck och sedan svagare dagen efter så skulle jag tolka det som att ägglossning har skett.

  • Emmiealina

    Jag hade positivt ägglossningstest på Fredagen, men ultraljud visade att jag inte skulle släppa ägget förns 5 dagar efter. Idag onsdag fick jag ägglossning :) att ägget ska släppa efter ungefär två dygn efter stegring är bara en fingervisning och har aldrig stämt i mitt fall. Mitt ägg verkar släppa allt mellan 2-5 dagar efter stegring på ÄL-test, trots att LH sjunkit igen dagen efter och man då tror ägget släppt. Så det behöver absolut inte vara för sent för att mysa :)

  • Emmiealina

    LH stegringen är också bara en signal från hjärnan att ägget ska släppa, att lh sjunker behöver inte betyda att ägget släppt ännu. För mig blir det som sagt några dagar efter stegringen.

Svar på tråden Tolka ägglosningstest