• emeliienicole

    Askim i Göteborg, bra/dåligt?

    Hej! Vi har fått en lägenhet i Askim i Göteborg, finns det någon som bor/bott där? Hur är området? Är det mycket trafik/svårt att köra bil?

    Jag och sambon har länge pratat om att flytta till Göteborg men aldrig riktigt kommit så långt, han jobbar där och har just nu 2 timmars pendling till och från jobbet vilket gör att det tar mycket tid från hela familjen. Vi har sökt en lägenhet som ska vara färdigbyggd och inflyttningsklar i december men jag har aldrig varit i det området tidigare, knappt sambon heller. Vi flyttar ganska långt och vore skönt med någon som kan lugna nerverna :)

  • Svar på tråden Askim i Göteborg, bra/dåligt?
  • Anonym (Bra)

    Vet ju inte exakt var er lägenhet ligger, men Askim är ett av de bättre områdena i Göteborg, så ett mycket bra val enligt mig. Dessutom nära till de mesta och lätt att ta sig till!

  • snedtak

    Låter som Nya Hovås? Verkar vara ett nytt och mysigt område. Om ni jobbar centralt hade jag personligen valt att åka buss istället. Går bra Expressbussar. Jobbar ni en bit utanför stan lär det gå snabbare med bil.

  • emeliienicole
    snedtak skrev 2019-06-19 18:12:29 följande:

    Låter som Nya Hovås? Verkar vara ett nytt och mysigt område. Om ni jobbar centralt hade jag personligen valt att åka buss istället. Går bra Expressbussar. Jobbar ni en bit utanför stan lär det gå snabbare med bil.


    Adressen är ?kobbeslätten 8?, den finns inte ännu om man söker på den via gps i mobilen, men det ligger ganska nära sisjön om det säger något? Sambon jobbar i Mölndal på ÅF, jag kommer försöka hamna på Mölndals sjukhus. Tänker mest på om det är ett bra område och inte ett område där det är ovanligt mycket problem liksom, vi har en son på 4 år och är ganska mån om att han hamnar i det ?bättre? området om du förstår.
  • snedtak
    emeliienicole skrev 2019-06-19 20:05:00 följande:
    Adressen är kobbeslätten 8, den finns inte ännu om man söker på den via gps i mobilen, men det ligger ganska nära sisjön om det säger något? Sambon jobbar i Mölndal på ÅF, jag kommer försöka hamna på Mölndals sjukhus. Tänker mest på om det är ett bra område och inte ett område där det är ovanligt mycket problem liksom, vi har en son på 4 år och är ganska mån om att han hamnar i det bättre området om du förstår.
    Aha, det är norra delen av Askim. Det är inte gräddhyllan i Askim (dvs precis vid havet), men verkar vara ett normalt bra område. Enkelt att ta sig med bil till Mölndal.
Svar på tråden Askim i Göteborg, bra/dåligt?