• Stäppsalvian

    Hur länge får man flyga som gravid flygvärdinna?

    Hej! Jag försöker googla på hur länge man får flyga som gravid flygvärdinna. Jag vet att det var till v 12 förut men att det nu höjts till v16. Någon som vet var denna info står?

  • Svar på tråden Hur länge får man flyga som gravid flygvärdinna?
  • Anna60

    Antar att du är anställd hos Swedavia? Fråga dom. Eller gå direkt till den arbetsgivare, flygbolag, du jobbar för. Olika flygbolag kan ha olika regler.

  • Anna60
    Stäppsalvian skrev 2019-06-18 10:43:25 följande:
    Hej! Jag försöker googla på hur länge man får flyga som gravid flygvärdinna. Jag vet att det var till v 12 förut men att det nu höjts till v16. Någon som vet var denna info står?
    Hittade detta vid googling:

    På SAS erbjuds havande flygvärdinnor en marktjänst tidigt i graviditeten för att undvika oregelbundna arbetstider och kosmisk strålning
  • Loigios

    Varför skulle Swedavia veta hur länge en flygvärdinna får flyga som gravid? Swedavia driver flygplatser och har således ingen flygande personal anställd

  • Anna60
    Loigios skrev 2019-06-18 11:48:58 följande:
    Varför skulle Swedavia veta hur länge en flygvärdinna får flyga som gravid? Swedavia driver flygplatser och har således ingen flygande personal anställd
    Sant. Kom på det i efterhand. Gick inte att radera.

    Men om TS googlar så finns det massor att hitta. Men det är det bolag hon är anställd vid som hon måste fråga. 
Svar på tråden Hur länge får man flyga som gravid flygvärdinna?