• Anonym (Ts)

Ni som är introverta och inte gillar folk, vad jobbar ni med?

Som rubriken lyder, och vad tjänar ni i lön?

Jag är själv introvert och trivs bäst själv. Mår jättedåligt på mitt jobb eftersom jag tvingas träffa folk varje dag. Och funderar på att byta till ett jobb där jag slipper träffa folk.

• Svar på tråden Ni som är introverta och inte gillar folk, vad jobbar ni med?
  • Anonym (Sb-are)

Märkligt nog jobbar jag på systembolaget där man ständigt träffar folk och servicen ska vara på topp.

Jag trivs dock oerhört bra på mitt jobb då jag kan "gå in i rollen" och inte behöver "umgås" med mina kunder.

Jag har betydligt svårare att träffa folk utanför aebetet då det faktiskt krävs av mig att jag ska vara social.

• Anonym (tyut)
    Anonym (Ts) skrev 2019-06-18 15:27:31 följande:

Jag är själv introvert och trivs bäst själv. Mår jättedåligt på mitt jobb eftersom jag tvingas träffa folk varje dag. Och funderar på att byta till ett jobb där jag slipper träffa folk.

Jag jobbar i vården och träffar massor va folk. För mycket folk så jag är ofta helt slut efter en jobbdag. Men eftersom jag går in i jobbrollen på jobbet så klarar jag av det, och så kan jag gå undan och vila lite mellan alla interaktioner.

Dessutom är jag lite kluven till det här med umgänge. Jag både vill och inte vill ha folk omkring mig. På jobbet är jag tvingad att träffa mina patienter och en massa kollegor och andra som jag behöver interagera med. Och sen går jag hem och är ensam med min familj och trivs med det. Men om jag inte hade folk omkring mig på jobbet så skulle jag kanske bli alltför ensam och inte trivas med det, men samtidigt inte orka skaffa och träffa en massa människor privat.

Så egentligen passar det mig nog rätt bra att ha mycket folk på jobbet och lite folk privat.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Q) skrev 2019-06-18 15:51:41 följande:

På lager.

Konkurrensen är ganska stor för lagerarbete va?
  • Anonym (Extrovert/introvert)
    Anonym (Ts) skrev 2019-06-18 15:27:31 följande:

Vad jobbar du med nu?
  • Anonym (Q)
    Anonym (Ts) skrev 2019-06-18 15:52:56 följande:

Konkurrensen är ganska stor för lagerarbete va?

Ja, jag vet inte hur det ser ut där du bor men vet att i alla fall här är det många sökande per tjänst.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Extrovert/introvert) skrev 2019-06-18 15:54:26 följande:

Vad jobbar du med nu?

Jobbar i kassan på Willys.
  • Anonym (Alice)

Min mycket introverte exman är psykiatriker och min ganska introverta mamma är sjuksyrra.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Q) skrev 2019-06-18 15:55:10 följande:

Ja, jag vet inte hur det ser ut där du bor men vet att i alla fall här är det många sökande per tjänst.

Sökte du via blocket eller var?
  • Anonym (Kassörskan)

Har arbetat länge i kassan i en matbutik, detta med att ständigt vara bland folk tröttade ut mig totalt och jag trodde någonstans att jag skulle vänja mig efter ett tag men det blev aldrig så. Nu har jag tagit tjänstledigt och ska börja läsa till ett yrke inom vården men där man inte träffar så mkt patienter. Har insett att jag måste anpassa yrket efter min personlighet och inte tvärtom.

Svar på tråden Ni som är introverta och inte gillar folk, vad jobbar ni med?