• Shishii

    Är det kört?

    Hej!

    Jag är idag på ruvardag 11 med en 5-dagars blastocyst i stimulerad cykel med progynon och Lutinus 3 ggr/dag. Har egentligen testdag 21/6 men testade negativit imorse med morgon urin (clearblue early och digital), inte ens en antydan till ett sträck och knappt några symptom. Antar att det är kört? Finns det någon som har plussat senare även om rd11 var negativt?

    Jisses så jobbigt det är att ruva...

  • Svar på tråden Är det kört?
  • Anonym (A)

    Det låter ju tyvärr som det. Nu är du på motsvarande äl+16. Det vill säga de allra flesta hade redan plussat eller fått sin mens vid det här laget om det varit en ?naturlig? cykel. Runt 14 dagar efter äl (ca. när mensen ska komma) ska ju testen vara 99% säkra. Du har passerat det med ett par dagar till och med. Fattar inte varför de sätter testdag så sent vid fertilitetsbehandlingar här i Sverige. Antar att de vill vara helt säkra på resultatet eller något.

  • UndrandeSökare

    Vill du vara 100 procent säker, så ta ett blodprov och mät hcg. Blodprov är säkrare än urinstickor. Fråga din läkare på vårdcentralen eller nån gynekolog om de vill hjälpa dig med hcgremiss, annars köp en egen blodprovsremiss genom Werlabs.se eller Blodkollen.se, det har jag gjort många gånger. Hcg över 5 betyder gravid. Allt under 5 betyder inte gravid.

  • Shishii
    Anonym (A) skrev 2019-06-18 16:49:20 följande:

    Det låter ju tyvärr som det. Nu är du på motsvarande äl+16. Det vill säga de allra flesta hade redan plussat eller fått sin mens vid det här laget om det varit en ?naturlig? cykel. Runt 14 dagar efter äl (ca. när mensen ska komma) ska ju testen vara 99% säkra. Du har passerat det med ett par dagar till och med. Fattar inte varför de sätter testdag så sent vid fertilitetsbehandlingar här i Sverige. Antar att de vill vara helt säkra på resultatet eller något.


    Jo det känns helt kört faktiskt. Tänkte bara på att jag blev gravid spontant för ca 6 mån sen men plusset kom inte förrän äl+18, och jag brukar få mens äl+18. Tyvärr blev det missfall. Detta är ju en stimulerad cykel iofs så det kanske är annorlunda...

    Jag har hört att testdag sätts så sent pga att de vill slippa få med kemiska graviditeter osv i sin statistik. Vet dock inte sanningshalten i det hela.
  • Shishii
    UndrandeSökare skrev 2019-06-18 17:13:32 följande:

    Vill du vara 100 procent säker, så ta ett blodprov och mät hcg. Blodprov är säkrare än urinstickor. Fråga din läkare på vårdcentralen eller nån gynekolog om de vill hjälpa dig med hcgremiss, annars köp en egen blodprovsremiss genom Werlabs.se eller Blodkollen.se, det har jag gjort många gånger. Hcg över 5 betyder gravid. Allt under 5 betyder inte gravid.


    Tack för tipset! Känner bara att jag nog inte är gravid om det blir neg på testdag, spec med tanke på avsaknad av symptom.
  • Anonym (Anonym)
    Shishii skrev 2019-06-19 16:03:11 följande:

    Ingen annan som har någon erfarenhet?


    Jag fick testdag 10-12 dagar efter insättning av 2 färska blastos, så du kan nog lita på der tesultatet du fick på ruvardag 11. Har du testat nåt mer efter dag 11?

    Utomlands använder de 6st Lutinus per dag, så det kan ju vara ett tips, om du vill göra något annorlunda nästa gång.

    Håller tummarna att det blir plus för dig nästa gång !
  • Shishii
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-19 17:16:49 följande:

    Jag fick testdag 10-12 dagar efter insättning av 2 färska blastos, så du kan nog lita på der tesultatet du fick på ruvardag 11. Har du testat nåt mer efter dag 11?

    Utomlands använder de 6st Lutinus per dag, så det kan ju vara ett tips, om du vill göra något annorlunda nästa gång.

    Håller tummarna att det blir plus för dig nästa gång !


    Jo jag vet ju egentligen att det är kört...men vill väl ha något halmstrå antar jag. Nej jag har inte testat mer, tänkte göra det på Fre som är testdagen jag fick från kliniken bara för att bekräfta.

    Är det inte ?farligt? med för mycket lutinus?

    Tack snälla, känns som att det borde vara vår tur snart men det känns så uppgivet.
Svar på tråden Är det kört?