• Wed 19 Jun 2019 08:29
    455 visningar
    4 svar
    4
    455

    Vill berätta men vågar inte, vad gäller?

    Hej,
    Jag söker svar på några frågor kring att försvara sitt namn när en tjej har ljugit ihop helt absurda saker för att dölja sina egna problem. Alltså när hon inte bara förstört otroligt för en säjlv, utan både förnekar varje del av det, och mer eller mindre sagt att vi aldrig ens har varit ihop.
    Sanningen är att vi var förlovade och att att hon mot slutet även var gravid, vilket vi var väldigt glada över. (Detta bekräftade vi även på sjukhus och vi hade stora planer då vi skulle föda I singapore och annat av olika skäl).
                                                            
    Inte bara visade det sig att hon hade en annan pojkvän som inte ens visste vem jag var. Hon hade även ihop det med 5 andra killar intermittent, och hon hade en väldigt skum relation med sin chef, som även lämnade sin fru och sina barn för att bli ihop med tjejens kollega. På midsommar förra året, åkte hon och spenderade den på deras lantställe, och förbjöd mig från att följa med. Det var totalt absurt. Totalt.
    Hon hade samma vecka tagit på sig förlovningsringen som tagit 6 veckor att bygga, och hon var som sagt gravid. Hon satt där och söp och blockade mig över natten på telefon.
     
    Hon ser perfekt ut på utsidan och har en typisk karriär efter att ha pluggat på handelshögskolans logistikprogram. Många väljer att tro på henne och jag har hört helt absurda rykten på omvägar. Hon har kallat mig en psykotisk granne som inte kan släppa henne med mera, samtidigt som hon satt och skrev till mig att hon fortfarande var gravid (vilket hon inte längre var vid det laget. Varför fick jag aldrig veta). Det slutade med att hennes syster fick reda på det och tvingade tjejen att göra ett graviditetstest med mig närvarande.
     
    Trots det så hade dom mage att ändå inte berätta vad som egentligen hänt, och att bara säga åt mig att låta henne vara nu. Som om det var jag som hade jagat henne. Även efter detta hörde hon av sig och bad om pengar och påståd att vi skulle vara ihop igen, att hon inte varit med någon annan, och att jag bara är sjuk och inbillat mig allt. Tills jag till slut insåg hur jävla mycket hon ljög och hur gränslös hon var.
     
    I en perfekt värld hade jag önskat följande:
    Att hon erkände vilka andra killar hon var med, och att jag inte alls var galen alla de där gångerna hon insisterade så starkt på det. Att hon betalade för ringarna, eftersom hon krävde dom som bevis på ?att jag menar allvar? (medan hon sa till i princip hela omvärlden att hon var singel, och som sagt hade en annan pojkvän och flera andra i omlopp).  Samt att hon helt enkelt ber om ursäkt och visar lite ångest för de, ganska stora , konsekvenser det fick för mig.
     
    Men jag kan ju inte tvinga henne till detta, och vore ju inte en uppriktig ursäkt oavsett.
    Jag pratade med hennes syster och frågade om hon inte tyckte det var lite respektlöst hela grejen.
    Svaret blev: ?Respekt är något man måste förtjäna. Dessutom behöver hon en kille som kan se mellan fingrarna. Sedan kan du ju ta och fatta att hon inte älskade dig på riktigt eftersom hon höll på sådär?.
    Det är provocerane dörför att det inte var jag som föreslog ett förhållande. Och absolut inte jag som propsade på att vi skulle förlova oss så snabbt, eller ja? skaffa barn. Det var mer eller mindre hennes krav, alltihop. Och hon totalförnekade att hon hade minsta kontakt med andra killar eller liknande. Jag fråagde henne då det var så uppenbart i många fall, men släppte det till slut, alltför många månger.
     
    Så det jag önskar kommer alltså inte hända. Hon kommer aldrig betala eller be om ursäkt ,eller ens berätta vad hon egentligen gjorde. För henne är det antagligen sopat under mattan för länge sen, och de flesta har redan valt att tro på att hon var något slags offer för en mytoman ? mig. Och ja givetvis har hon påstått att man har ett ?Aggressivt  beteende? även om man aldrig rört henne. Tvärtom har hon örfilat mig upprepade gånger för att jag frågat om hon verkligen inte ljuger om saker och ting. 8vilket hon gjorde).
     
    Jag vill publicera en bok, eller en saga på instagram, där jag inte bara beskriver sanningen exakt i detalj hur allt gick till.. utan även visar bilder från mödravårdscentralen, oss med ringarna på oss, och annat som bevisar att jag inte hittat på nåt.
     
    Det som irriterar mig mest är att hon inte mindre än fyra gånger ringde polisen och påståd att jag skickat sms eller hets-ringt henne. 3 gånger innan hon förlovade sig med mig, och en gång när jag vad henne lämna tillbaka ringen om hon ville göra slut. Den sista gången hade hon i smyg sms:at till sin syster som baserat pådet hade lyckats få polisen att komma och storma lägenheten mitt i stan? Vi hade ju varit i sängen tidigare och jag var på väg att gå medan hon satt i underkläder i sin soffa. Poliserna stormar in och trots att jag ber dom ta det lugnt så trycker dom ner mig på golvet och repar min klocka med handbojorna dom sätter på mig helt oprovocerat.
     
    Jag frågade henne efteråt om hon inte hade dåligt samvete när jag låg där på golvet och hon bara ljugit. Hon skrattade bara och sa att hon tyckte det var ?så jävla nice? och att jag ska vara glad att hon inte sa att jag våldtagit henner eller nåt. Jag hade inte gjort ett jävla skit, och hon påstod inte ens det heller.
    Oavsett så blev det så att grannarna såg detta. (vi var grannar i en liten bostadsrättsföreningen) och hon har använt det för att sprida lögner som gjort att många slutade hälsa på mig ungefär.
     
    Det handlar inte om att älta något. Men jag tycker faktiskt att hennes familj och gamla vänner ska få en chans att läsa sanningen.
    Jag vill framförallt känna att jag fått upprättelse och storyn iaf finns där för den som vill ha fakta.
     
    Jag vill även sätta lite press på polisen att ta en eventuell anmälan på allvar, mot deras agerande i samtliga fall. Att anmäla tjejen ger mig dock ingenting och jag behöver inte hennes pengar längre, även om jag tycker att dom ska göra rätt för sig eller skämmas.
     
    Så vad får man berätta offentligt egentligen? Får jag visa upp bilder och videor där hon förekommer med mig, för att bevisa och styrka sanningsgraden i min berättelse?
    Får jag visa upp en flygbiljett hon bokat med båda våra namn på? Eller vigseln-bokningen och den godkända hindersprövningen?
    Får jag berätta om det alkohol-missbruk och party-drogerna jag upptäckte i efterhand att hon höll på med? Eller snusk-sms jag såg och tog kort på från hennes chef?
    Jag ringde ett samtal till den chefen för att fråga lite. Istället för ett svar fick jag samtal av kriminella personer som hotade mig till livet. Och även hennes syster sa att jag inte ska störa folk i deras omgivning.

     


    Men nu är det inte så att dessa stroppiga medelklass-kvinnor skrämmer mig med sina ?kontakter?. Jag blir bara irriterad av det. Men jag vill ju gå den lagliga vägen i att få ut berättelsen helt enkelt, jag behöver ingenting från dom, men jag tänker inte låta mig tystas för det känns fel inom mig, oavsett hur mycket jag gått vidare och allt det där?. Gäsp.
    Jättetacksam om ni kan hjälpa mig förstå hur jag kan berätta utan att bli åtalad för personuppgiftsbrott eller nåt liknande. (Allt jag vill säga är 100% sant och jag kan styrka det).                   
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
  • Svar på tråden Vill berätta men vågar inte, vad gäller?
  • Anonym (Kalle­)
    Wed 19 Jun 2019 08:33
    #1

    Lägg det bakom dig. Du framstår bara som bitter och hämndlysten.

  • Anonym (Andre­as)
    Wed 19 Jun 2019 09:32
    #2

    Jag kan säga att du inte är den enda som hon lurat, garanterat finns det fler killar som sitter precis som du och har foton och "bevis" på hennes/deras kärlek. Barnet var gissningsvis inte ditt, hon gjorde nog abort då fler än du gjorde anspråk på faderskapet och hon kanske aldrig ens visste vems det var.

    Med det sagt kommer du aldrig få upprättelse från en dysfunktionell tjej som uppenbart mår mycket dåligt och antagligen har nån form av diagnos bakom sig.

    Lägger du upp bilder etc kommer fler och höra av sig och tycka att du är knäpp, alla vet ju att hon var ihop med "Lasse/Anton/Hussein"... Och alltså finns det fler sanningar om henne än du förmodligen kan gissa. Du kommer framstå som blåst..

  • Anonym (20 år tillsa­mmans)
    Wed 19 Jun 2019 09:40
    #3

    Ta det som en lärdom.
    Stormiga snabba förhållande ska man akta sig för.

  • Anonym (qwer)
    Wed 19 Jun 2019 13:26
    #4

    Lägger du ut det offentligt och att hon kan identifieras (som exempelvis från ett foto) kan det bli fråga om förtal/ärekränkning oavsett om det är sant eller inte.

    Släpp och gå vidare istället.

Svar på tråden Vill berätta men vågar inte, vad gäller?