• HSOF

    Kommer Sabuni tillåtas att bli L nya partiledare?

    Liberalerna väljer partiledare efter Jan Björklund på ett extra landsmöte den 28 juni. Valet kommer främst att stå mellan Nyamko Sabuni och Erik Ullenhag då den tredje kandidaten Johan Pehrson inte har fått något större stöd bland medlemmarna och kan nog ses som ute ur leken.

    Dock har har Nyamko Sabuni mot alla PK-toppar och etablissemangsmedias förtret stuckit upp som en klar favorit framför deras egna favorit Erik Ullenhag. Detta då både folket och medlemmarna ute i landet vill se den mer frispråkiga Nyamko Sabuni som Ls nya partiledare. Framför den mer politiskt korrekta Erik Ullenhag.

    Nu råder en smått panik i media om hur detta ska lösas. Ullenhag troddes ju i princip vara klar och nu diskuteras det om ombuden ska strunta i medlemmarnas val och istället rösta från eget huvud i omröstningen som kommer ske på de extrainsatta landsmötet den 28 Juni.

    Min personliga åsikt är att Sabuni är Ls räddning medan Ullenhag skulle skicka ut L från riksdagen vid nästa val. Ullenhag är en typisk karriärpolitiker som säger det som gynnar honom för stunden och kommer vackert ställa sig in i PK ledet. Nyamko Sabuni är en mer frispråkig och äkta politiker som inte kommer att ställa sig in i ledet. Det är det som skrämmer eliten i landet. Sedan att hon är en mörkhyad kvinna känns nog tufft hos många av dessa toppar även om de ständigt pratar om rasism och hot från högerkrafter. Vart håller de högljudda kvoteringsstämmorna hus nu kan man undra?

    Ska detta följa många ledande samhällsdebattörers linje så borde Sabuni bli vald på grund av just detta!

    Men nu återstår det att se om det odemokratiska samhället fortsätter att växa eller om de väljer att respekterar de demokratiska väderna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer Sabuni tillåtas att bli L nya partiledare?
  • Rataxes

    Jag hoppas ju att de väljer Ullentotten så att pissliberalerna åker ur riksdagen 2022.


    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Limajo

    Men ombuden kommer ju från länen och där har väl alla följt medlemmarnas val frånsett ett där ombuden valt Sabuni i stället för Ullenhag. Eller har jag helt missuppfattat processen?

  • Flash Gordon
    Limajo skrev 2019-06-19 09:23:30 följande:
    Men ombuden kommer ju från länen och där har väl alla följt medlemmarnas val frånsett ett där ombuden valt Sabuni i stället för Ullenhag. Eller har jag helt missuppfattat processen?
    Ombuden är formellt fria att rösta som de vill - vilket Ullenhags gäng är noga med att påpeka.

    Men nu verkar väldigt många följa sina medlemmars vilja och i så fall blir det Sabuni. Men osvuret är bäst.

    Det är rätt talande att Sabuni är favorit hos väljarna i det blå-gula KDMSD-blocket medan Ullenhag är favorit hos SVMP:s väljare.

    Hos Centerns väljare har jag för mig det var ett litet övertag för Sabuni och ett större övertag för Sabuni hos L-väljarna.

    Men Liberlaerna får välja som de vill.

    Jag tror att partieliten inte kommer att klara av att stå emot Sabunis popularitet i slutänden.
  • Praktisk58

    Sabuni önskar ju begränsa invandringen.
    Vänstern börjar ju se henne som rasist trots att hon är svart.

  • Dr Snuggles
    Praktisk58 skrev 2019-06-19 10:03:54 följande:

    Sabuni önskar ju begränsa invandringen.

    Vänstern börjar ju se henne som rasist trots att hon är svart.


    Jag tror snarare att hon använder det utrycket för att locka till sig högerväljare och på det sättet klara 4% spärren nästa val. När hon gjort det kommer hon vända och säga att hon vill ha mer invandring.

    Det gäller att tänka logiskt och smart :)
  • Flash Gordon
    Dr Snuggles skrev 2019-06-19 10:07:49 följande:
    Jag tror snarare att hon använder det utrycket för att locka till sig högerväljare och på det sättet klara 4% spärren nästa val. När hon gjort det kommer hon vända och säga att hon vill ha mer invandring.
    Det gäller att tänka logiskt och smart :)
    En mycket rimlig misstanke.

    Som tur är för henne och L så har de ju några år på sig fram till nästa val att med samarbeten och skarpa förslag i Riksdagen visa att de är på ritkigt.

    Handling säger mer än ord.
  • Dr Snuggles
    Flash Gordon skrev 2019-06-19 10:26:31 följande:

    En mycket rimlig misstanke.

    Som tur är för henne och L så har de ju några år på sig fram till nästa val att med samarbeten och skarpa förslag i Riksdagen visa att de är på ritkigt.

    Handling säger mer än ord.


    Jag tror att hon kommer göra allt för att liberalerna ska klara 4 % spärren så vi kommer nog få höra i 3 år hur hon vill "begränsa invandringen"

    EBT ville också "begränsa invandringen" ett tag men nu har hon sagt JA till förslaget mer anhöriginvandring. Hon lyckades fiska lite SD-väljare så hon är nog nöjd.
  • Flash Gordon
    Dr Snuggles skrev 2019-06-19 10:32:30 följande:
    Jag tror att hon kommer göra allt för att liberalerna ska klara 4 % spärren så vi kommer nog få höra i 3 år hur hon vill "begränsa invandringen"
    EBT ville också "begränsa invandringen" ett tag men nu har hon sagt JA till förslaget mer anhöriginvandring. Hon lyckades fiska lite SD-väljare så hon är nog nöjd.
    Fast "höra" räcker förhoppnignsvis inte.

    "Göra" är det som gäller.
  • Dr Snuggles
    Flash Gordon skrev 2019-06-19 11:00:47 följande:

    Fast "höra" räcker förhoppnignsvis inte.

    "Göra" är det som gäller.


    Inget kommer göras för att begränsa invandringen. Först den dagen L börjar samarbeta med SD så kan man börja tro på hennes ord.
  • K Kalle
    HSOF skrev 2019-06-19 08:49:52 följande:

    Liberalerna väljer partiledare efter Jan Björklund på ett extra landsmöte den 28 juni. Valet kommer främst att stå mellan Nyamko Sabuni och Erik Ullenhag då den tredje kandidaten Johan Pehrson inte har fått något större stöd bland medlemmarna och kan nog ses som ute ur leken.

    Dock har har Nyamko Sabuni mot alla PK-toppar och etablissemangsmedias förtret stuckit upp som en klar favorit framför deras egna favorit Erik Ullenhag. Detta då både folket och medlemmarna ute i landet vill se den mer frispråkiga Nyamko Sabuni som Ls nya partiledare. Framför den mer politiskt korrekta Erik Ullenhag.

    Nu råder en smått panik i media om hur detta ska lösas. Ullenhag troddes ju i princip vara klar och nu diskuteras det om ombuden ska strunta i medlemmarnas val och istället rösta från eget huvud i omröstningen som kommer ske på de extrainsatta landsmötet den 28 Juni.

    Min personliga åsikt är att Sabuni är Ls räddning medan Ullenhag skulle skicka ut L från riksdagen vid nästa val. Ullenhag är en typisk karriärpolitiker som säger det som gynnar honom för stunden och kommer vackert ställa sig in i PK ledet. Nyamko Sabuni är en mer frispråkig och äkta politiker som inte kommer att ställa sig in i ledet. Det är det som skrämmer eliten i landet. Sedan att hon är en mörkhyad kvinna känns nog tufft hos många av dessa toppar även om de ständigt pratar om rasism och hot från högerkrafter. Vart håller de högljudda kvoteringsstämmorna hus nu kan man undra?

    Ska detta följa många ledande samhällsdebattörers linje så borde Sabuni bli vald på grund av just detta!

    Men nu återstår det att se om det odemokratiska samhället fortsätter att växa eller om de väljer att respekterar de demokratiska väderna.


    Nej, Ullenhag troddes inte alls vara klar. Sabuni gick ut väldigt tidigt och meddelade sin kandidatur och det har inte varit någon hemlighet att hon är en av favoriterna. Vem som blir ny partiledare beror på hur medlemmarna röstar.

    Om Sabuni lutar mycket åt SD-hållet är hon inte L:s räddning. L är ett liberalt parti. SD är ett illiberalt parti. Just nu blåser starka illiberala vindar över världen och därför minskar givetvis liberala partier. dessa vindar kommer dock inte blåsa för evigt lika lite som vänstervågen på 70-talet varade för evigt.


Svar på tråden Kommer Sabuni tillåtas att bli L nya partiledare?