• ncm

    Gråter varje natt

    Min lilla bebis fick 5mån vaccin för snart två veckor sen och har sen dess gråtit fruktansvärt varje natt varje timme. Det verkar som att hon har världens smärta. På dagen är det inga problem men nätterna har blivit hemska :( Innan vaccinet var hon lugn och grät aldrig på natten.

    Känner någon igen det? Vad kan det vara? Kan det krampa av vaccinet?

  • Svar på tråden Gråter varje natt
  • Meemelie

    Upplevde samma sak, vår femmånaders vaknade under natten gråtandes flera gånger efter vaccinet, fick även 40 graders feber under natten efteråt. Han vaknade gråtandes, stoppade i nappen, somnade om för att några minuter senare vakna gråtande igen. Höll på så ett par nätter efter sprutorna och sedan märkte jag att två små tänder hade dykt upp i underkäken. Troligtvis därför han vaknade, pga smärtan. Var precis som vanligt dagtid. Kanske inte är samma för dig men för oss berodde det nog inte på vaccinet utan på att de första tänderna passade på att visa sig samtidigt!

  • ncm

    Ojj!! Jag hoppas verkligen att det är tänderna!

    Hon stoppar aaaaallt i munnen och har sina fingrar konstant i munnen. Men sen behöver det inte betydda tänder heller men man vet ju aldrig.

Svar på tråden Gråter varje natt