• mange95

    Segt slem i halsen i ett halvår

    Hej!

    Behöver lite hjälp här innan jag ger upp

    Har haft problem med slem i halsen sen i början av januari, åkte på en rejäl förkylning då och det äckliga slemmet är alltså kvar ännu..

    Jag har testat ALLT jag kan få tag i, receptfria slemlösande, huskurer m.m. men ingenting fungerar

    I omgångar så har det här slemmet smakat extremt illa, nästan lite åt metallhållet

    Och att gå till läkaren med det här känns ju lite fånigt för lär ju bara bli hemskickad med "köp mer slemlösande" eller att det är psykiskt

    Såå behöver nu alla tips jag kan få för att få bort den här skiten , eller om nån har varit i samma sits och vad lösningen för er va..

  • Svar på tråden Segt slem i halsen i ett halvår
  • Anonym (Gå till läkare)

    Men snälla, gå till en läkare direkt, ok? De kommer inte skicka hem dig, de kommer undersöka dig. Det är säkert inget farligt, jag har ingen aning om vad det kan vara, men det finns garanterat sjukdomar som orsakar slem i halsen. Dessa måste såklart uteslutas. Känn dig inte dum för att du söker vård! 

  • Anonym (dyspepsi)

    Det låter som det kommer från magen. Magmunsbråck t ex eller magkatarr. Sånt brukar i o f s ge en del problem med halsbränna, smärtor i magen och annat obehag t ex när man ätit eller så. Har detta i perioder och alltid magproblem bakom slemmet och den hemska smaken i mitt fall.

    Klart du ska kolla upp det. Undvika mjölkprodukter och annat slembildande kanske i kosten mm?

Svar på tråden Segt slem i halsen i ett halvår