• Anonym (Anonym)

Är det ok att äta detta kosttillskott när man ammar?

Jag har införskaffat ett kosttillskott som innehåller kollagen, Q10 och hyaluronsyra.

Någon som vet om det är ok att äta dessa ämnen när man ammar?

• Svar på tråden Är det ok att äta detta kosttillskott när man ammar?
  • Anonym (Anonym)

Puffar.

• Anonym (- (: -)

Läkemedelsrelaterade frågor ska du alltid prata med barnmorska/läkare om. Inte fråga internet (:

• Anonym (Anonym)
    Anonym (- (: -) skrev 2019-06-20 19:16:14 följande:

Läkemedelsrelaterade frågor ska du alltid prata med barnmorska/läkare om. Inte fråga internet (:

Jag vet men jag tror inte dom är så insatta om just dessa ämnen och amning heller.
  • Anonym (- (: -)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-20 19:26:18 följande:

Jag vet men jag tror inte dom är så insatta om just dessa ämnen och amning heller.

Så randoms på internet känns mer tillförlitligt tycker då? xD
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (- (: -) skrev 2019-06-20 19:37:18 följande:

Så randoms på internet känns mer tillförlitligt tycker då? xD

Beror på. Dom kanske vet mycket om just dessa ämnen som jag efterfrågar.
  • Anonym (Anonym)

Puff.

• Anonym (A)

Då ingen forskning finns på hur det påverkar vid amning skulle jag avstå. KAN ju vara helt ofarligt men det finns det ju egentligen ingen som vet.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (A) skrev 2019-06-21 12:11:04 följande:

Då ingen forskning finns på hur det påverkar vid amning skulle jag avstå. KAN ju vara helt ofarligt men det finns det ju egentligen ingen som vet.

Hmm ok. Men jag tänker att det borde inte vara farligt att ta tillskottet när man ammar eftersom det inte är farligt för mig?
  • Anonym (Koll)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-21 12:13:00 följande:
    Hmm ok. Men jag tänker att det borde inte vara farligt att ta tillskottet när man ammar eftersom det inte är farligt för mig?
    Har inte med varann att göra. Finns en hel radda mediciner som inte är farliga för dig, men farliga för ammande barn. Lika med kosttillskott.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Koll) skrev 2019-06-21 12:15:27 följande:

Har inte med varann att göra. Finns en hel radda mediciner som inte är farliga för dig, men farliga för ammande barn. Lika med kosttillskott.

På vilket sätt skulle det va farligt för barnet. Utslag? Dum fråga kanske men det är väl inte direkt livsfarligt för barnet?

Detta är ju kosttillskott som innehåller ämnen som är naturligt förekommande i huden, inga konstgjorda mediciner.
  • Anonym (Anonym)

På vilket sätt skulle det va farligt för barnet. Utslag? Dum fråga kanske men det är väl inte direkt livsfarligt för barnet?

Detta är ju kosttillskott som innehåller ämnen som är naturligt förekommande i huden, inga konstgjorda mediciner.
  • Anonym (Anonym)

• Anonym (Koll)

Jag vet inte om just dessa är ofarliga, men man ska ALDRIG ta kosttillskott om man inte vet att de är ofarliga! Läs min länk istället för att diskutera.

Svar på tråden Är det ok att äta detta kosttillskott när man ammar?