• hanna98

    Obehaglig svärfar?

    Jag behöver lite råd!

    Vet inte om det är jag som överreagerar och är lite stel av mig, men tycker min sambos pappa kan vara lite konstig och säga märkliga saker ibland.

    Här är några exempel:

    Jag hade piercat mig och visade min nya piercing. Då frågade han om jag även piercat bröstvårtorna.

    Han köpte en drink till mig och sa, "varsågod baby."

    En gång satt vi ute och grilla, då tog han upp mina ben i hans famn och värmde de med sina händer.

    Detta är några exempel, jag vet att det kanske bara är jag som är obekväm av mig, men mina föräldrar skulle inte vara så närgångna med min partner. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Obehaglig svärfar?
  • viseversa

    Han är en gubbsjuk snuskgubbe. Hur gammal är du ts? Säg ifrån på allvar. Det han gör är inte okej.

  • hanna98

    Jag är 20. Blir alltid ställd när det händer och sambon reagerar inte heller. Så känns som jag överdriver

  • Drottningen1970

    URK.

    Säg ifrån.

    Supersvårt eftersom du antagligen skulle genera även din kille. Men du måste markera.

    Lugnt och allvarligt ska du markera. När han frågade om din piercing skulle du exempelvis lugnt men bestämt tydligt sagt: Jag tycker frågan är väldigt olämplig och du gör mig väldigt illa till mods när du ställer den.

  • Bagar Bengtsson

    Låter som han är lite socialt efterbliven...


    Säg ifrån och prata med din kille om han tycker det är normalt. Även om man får tankar om du har smycken på andra ställen är det faktiskt något man inte frågar.

  • Physalis

    Tycker du ska prata med din kille så ni är två om att säga ifrån. Det är konstigt att han inte ens reagerat för flera v av sakerna du nämner är långt över gränsen.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Obehaglig svärfar?