• Fri 21 Jun 2019 00:42
    545 visningar
    6 svar
    6
    545

    Något är fel med katten

    Hej.

    Jag har upptäckt att en utekatt har lagt kattungar i vår bod.

    Har sett 3 kattungar i 1,5 vecka. Dom går och leker och har ögonen öppna.

    Nu ikväll så går kattmamman utanför huset och mjauar hela tiden.

    Har inte hört något kattslagsmål eller något.

    Kattungarna lämnar väl inte sin mamma än? Och en hankatt kan väl inte ha dödat ungarna när dom är så stora?

    Kan inte gå ut och kolla heller då kattmamman fortfarande är lite rädd för mig. Så kommer inte få gå in där. Ser kattungarna på dagarna när dom e vid en öppning och leker.

    Hoppas verkligen inte något har hänt.

    Någon som kan mycket om katter? :(

  • Svar på tråden Något är fel med katten
  • Fri 21 Jun 2019 00:43
    #1

    Hon är hungrig. Det går åt enormt mycket energi för att ge di åt ungarna.

  • Fri 21 Jun 2019 00:52
    #2

    Jag ger henne mat 3 gånger om dagen. Men då ställer jag ut en burk till nu. Tack :)

  • Fri 21 Jun 2019 00:58
    #3
    Klumpigatjejen skrev 2019-06-21 00:52:27 följande:

    Jag ger henne mat 3 gånger om dagen. Men då ställer jag ut en burk till nu. Tack :)


    Vad fint av dig! Många jagar bort katter.

    Det KAN vara så att hon vill visa dig sina ungar, men om du uppfattar henne som skygg/rädd är det nog inte så.
  • Fri 21 Jun 2019 01:05
    #4

    Nej nej nej, jag ska försöka få dom tama! Så ska dom få flytta in här sen till värmen. :)

    Hon blev tyst nu efter hon ätit. Så du hade nog rätt!

    Hoppas hon litar på mig snart, hon kan stå 2 meter ifrån mig nu vilket hon inte vågade för 1 vecka sedan. :)

  • Fri 21 Jun 2019 01:27
    #5
    +1
    Klumpigatjejen skrev 2019-06-21 01:05:22 följande:

    Nej nej nej, jag ska försöka få dom tama! Så ska dom få flytta in här sen till värmen. :)

    Hon blev tyst nu efter hon ätit. Så du hade nog rätt!

    Hoppas hon litar på mig snart, hon kan stå 2 meter ifrån mig nu vilket hon inte vågade för 1 vecka sedan. :)


    Jag har tre katter. Den första hade den tidigare ägaren struntat i, hon kom till mitt hus varje dag och fick mat och blev så pass tam att jag får lyfta henne och hon sover i min säng, men hon är livrädd för det mesta som låter och hon är väldigt nervös med andra människor.

    Lycka till!
  • Thu 4 Jul 2019 22:01
    #6

    Värmer så att höra hur du så kärleksfullt engagerar dig i den lilla kattfamiljen. Du har ett enormt stort hjärta - en fantastisk gåva <3. Önskar dig lycka till med kissarna :)

Svar på tråden Något är fel med katten