Sorgsen
Hej! Vad tycker ni om detta, jag blir lite sorgsen, men det kanske är jag som tar det personligt:
Jag och min man har våra familjer 60 mil ifrån varandra och vi bor i princip där jag kommer ifrån. Vi spenderar närmre en vecka tillsammans hos svärföräldrarna påsk,jul,höst och sommar. jag skulle säga att vi besöker dem 12 ggr per år trots avståndet; så vi har en tät och god kontakt. Vi fick barn för ungefär ett år sedan och detta har i princip inte påverkat att vi åkt ner mer sällan skulle jag säga. Jag har varit föräldraledig under nästan ett år och skall tillbaka och jobba i augusti, jag har haft lite jobbigt med att vara hemma själv och ta hand om bebisen då jag tycker att det blir ensamt och osocialt, så jag har hoppat på alla föräldrar/barn aktiviteter som finns och min man vet att jag blir överlycklig när han kommer hem från jobbet.
Nu till själva tjärnfrågan. Vi åker ner till svärföräldrarna och är där tillsammans i 4 dagar nu strax efter midsommar, min man ville stanna lite längre och jag sade att det var ok, då han skulle hjälpa sina föräldrar lite därhemma. När det väl sattes ett datum för hemresan så valde han att åka hem 9 dagar senare!! Alltså skall jag vara hemma med vår bebis i 9 hela dagar själv. Jag kommer att tycka att det blir ensamt, men framförallt att det känns som att han hellre väljer att vara med sina föräldrar när vi hade kunnat vara lediga ihop hela vår lilla familj under semestern. Jag börjar ju snart att jobba och då har vi ju knappt spenderat tid ihop allihop. Att stanna kvar hos svärföräldrarna i 12 dagar är uteslutet, sås huset är litet och trångt, en vuxet barn bor hemma och att jag ändå kommer att få ha huvudansvaret för bebisen när vi är där nere och min man skall hjälpa till. Jaja jag blir ledsen/sorgsen över detta helt enkelt. Vad tycker ni?