Dålig relation med föräldrar
Jag undrar om det finns några fler här som har svår med relationen till sina föräldrar i vuxen ålder?
Senaste året har jag inte orkat ha någon vidare relation till min mamma. Det finns inget missbruk eller våld eller så, men jag upplever att hon har en tendens att köra över mig och inte respektera mina gränser, vilket hon själv inte håller med om. Dessutom känner jag väldigt ofta att hon inte lyssnar på mig. Hon kan prata på i timmar om nån skitgrej, men så fort jag ska berätta om något kan hon sätta sig och hålla på med datorn, gå ut ur rummet eller ta ett oviktigt samtal mitt i allt.
Det svåra är väl att hon inte kan ta någon kritik alls från mig, utan blir defensiv och börjar klaga på mig om jag tar upp problem. Det har slutat med att jag inte orkat träffa eller prata med henne alls på flera månader.
Just nu har jag mycket annat som händer i mitt liv. Småbarn, ett till barn på väg, ett äktenskap att sköta, utbildning och snart en flytt. Jag orkar verkligen inte med fler påfrestningar nu, men det verkar inte heller vara något som hon förstår.
Finns det fler än jag som känner såhär? Det känns väldigt ensamt att inte orka ha med sina föräldrar att göra, men jag kan väl inte vara den enda?