• Mon 24 Jun 2019 12:40
    712 visningar
    2 svar
    2
    712

    Spolning av äggledare!!

    Hej hopp!!

    Jag gör detta inlägg för alla där ute som är oroliga för denna behandling för att lugna er!

    Jag har varit rädd i flera veckor innan jag skulle göra den här spolningen och har både läst skräckhistorier och solskenshistorier!

    Min spolning gick över förväntan!! Det kändes i princip INGENTING. Kom precis hem ifrån den nu..

    Jag åt två alvedon och en Ipren som jag nu i efterhand undrar om jag ens behövde!

    Besöket gick också snabbare än förväntat också. Jag vad på mamma Mia på Karlaplan och läkaren vid namn Costas var den bästa jag träffat! Helt trygg och lugn och försiktig.

    När han skulle blåsa upp ballongen som alla sagt skulle göra så ont att man skulle svimma kändes inte, när han spolade in vätskan kändes det ingenting, jag har inte ens mensvärk nu efter...

    Alltså detta var som ett vanligt gynbesök..

    Jag önskar att ni som är rädda här inte läser om alla historier där folk höll på att dö av smärta och svimmade.

    Jag hade fri passage men han sa att det

    inte spelar ingen roll om man inte har det för det ska inte göra ont ändå.

    Som sagt ta två alvedon och en Ipren och sen är det bara att lägga sig där så känns det som en vanlig ultraljuds undersökning.. cellprov gör ondare isf..

    Vet inte heller om det beror på läkaren, men han var så jävla bra, jag frågade till och med om ?när han skulle blåsa upp den där obehagliga ballongen? och då sa han att det redan var klart. Samma med vätskan alla pratar om som ska kännas frågade jag om, och den höll han på spola in medan jag frågade? Alltså det kändes iiiiingenting!! Så ni där hemma som är oroliga eller har haft problem med andra läkare, gå till mamma Mia Karlavägen och be Costas utföra en spolning för det vart smärtfritt. Som sagt kände inte ballong eller vätska och har inte det minsta till känning efteråt!

  • Svar på tråden Spolning av äggledare!!
  • Mon 24 Jun 2019 20:41
    #1

    Hur denna undersökning går är väl olika. När jag gjorde den så hade jag så ont efteråt att jag trodde jag gått sönder inuti. Det var fruktansvärt. Gjorde min undersökning vid Odenplan

    Men glad för din skull att det gick så bra. Toppen.

    Gick på mamamia på karlavägen under min graviditet och de var helt underbara. Hade en högriskgraviditet och de tog väldigt bra hand om mig. Har bara gott att säga om dem.

  • Sun 30 Jun 2019 13:59
    #2

    Jag har också fått djävulskt ont efter min livmoders och äggledarspolning tyvärr. Hade ont i 3 dagar efteråt. Så det är väldigt individuellt. Däremot känns inte cellprov alls på mig.

Svar på tråden Spolning av äggledare!!