• Tue 25 Jun 2019 13:44
    205 visningar
    2 svar
    2
    205

    Känner inte nån koppling till barnet

    Hej! Jag är gravid i vecka 13 nu och jag känner liksom ingen koppling till barnet ännu. Enda anledningen till att jag gjorde ett gravtest och kollade i början är för att jag har så regelbunden mens så förstod att nåt var galet , men kände mig inte gravid alls. Men det var jag uppenbarligen. Barnet är önskat men inte planerat. Jag har inte mått dåligt nånting inte spytt en enda gång , bara varit lite tröttare än vanligt och ömma bröst.

    Jag har varit gravid två gånger tidigare när jag var yngre men pga av livssituation osv så gjorde jag abort dom två gångerna. Och båda gångerna visste jag att jag var gravid innan mensen var sen och en av gångerna åt jag t.o.m p-piller men visste instinktivt att jag var gravid. Mådde dåligt psykiskt efter aborterna för att jag hann känna att det fanns ett liv inuti mig , gjorde båda aborterna tidigt typ v 6 eller nåt.

    Så varför känner jag ingenting nu när jag har en graviditet som är önskad? Nån som känner igen sig?

  • Svar på tråden Känner inte nån koppling till barnet
  • Tue 25 Jun 2019 14:34
    #1

    Låter precis som jag.

    Är gravid i vecka 16. Är inte glad eller så mest för att jag har stängt av allt sen jag plussa för är alltid rädd för att va glad. Tänker alltid de värsta tyvärr trots massa ultraljud.

    Men känner inte nån glädje just nu. Tror jag gått in i gravid deprission (stavning?)

  • Tue 25 Jun 2019 15:13
    #2

    Skuldkänslor (även omedvetna) för första två aborter och nu oro för att nånting ska gå fel.

Svar på tråden Känner inte nån koppling till barnet