Anonym (Wtf) skrev 2019-06-25 22:50:44 följande:
Men vad är nu detta... jag vet tex en mamma som har flera barn varav ett autistiskt och som har haft svårt att äta. Hon hade en blogg om det, skulle det då vara den här hittepå-diagnosen som du försöker konstruera?
Tröttsamt med kvinnor som älskar att hitta på diagnoser om andra kvinnor pga hur dom är som mammor, DET skulle kanske ha en diagnos...
Du känner till uttrycket "grader i helvetet"? Såklart menar jag inte alla som har en blogg och berättar om att de har barn med diagnoser, det här är på en helt annan nivå. I min bekants fall så är det rent av handikappande och orsakar både henne och barnet bekymmer. En nysning (barnet har en sjukdom som påverkar slemhinnor i exempelvis luftvägarna) leder ofta till ett besök på akuten, givetvis livefilmat via sociala medier under flera timmar. Ett blåmärke leder till 18 möten med skolledningen för att utreda det exakta ögonblicket barnet kan ha fått "skadan", lärare och annan personal intervjuas och all "dokumentation" i form av anteckningar, mail etc. postas på sociala medier. Ofta med hastags som #Panik! Eller inledande fraser som "Återigen sviker samhället oss", "Vi är uppenbart inget värda i myndigheternas ögon" och så vidare. Hennes, ofta överdrivna, omsorger kostar henne jobb, vänner och kontakt med familj.