• AnnaOctavia

    VI SOM PLANERAR SYSKON 2019 (BF 2020)

    Någon som vill följas åt i väntan på ett pluss? Har en son som är 8 och nu är det dags för syskon :) Vi börjar försöka i juli :)

  • Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON 2019 (BF 2020)
  • Isathe

    Vi har en son på 10mån och vill nu ha ett syskon.

    De tog dock 10 månader innan han blev till så hyser inga större förhoppningar om att de ska gå fortare.

    Hur lång tid tog de för er att bli gravida?

  • FrokenF89

    Hej. Har två barn, en på snart fem år, och en som skulle fyllt ett i maj men som gick bort i cancer tidigare i våras.

    Har precis börjat försöka med syskon, med ägglossning nu i dagarna..

  • FrökenJ90

    Vi är några som skrev i en sån här tråd och som skaffat en hemlig facebook-grupp om det är intressant att vara med i och följas åt :) Om ni letar upp tråden "Vi som planerar att börja försöka i slutet av sommaren" och skriv ett meddelande till happycookie så bjuder hon in er :) Om ni vill vara med där :)

  • AnnaOctavia
    Isathe skrev 2019-06-25 22:48:28 följande:

    Vi har en son på 10mån och vill nu ha ett syskon.

    De tog dock 10 månader innan han blev till så hyser inga större förhoppningar om att de ska gå fortare.

    Hur lång tid tog de för er att bli gravida?


    Jag blev gravid på första försöket med min son, så jag hoppas på samma tur denna gång.


    Ska börja försöka i juli men är beredd på att det kan ta tid, har inte fått positivt ÄL utslag än heller..

  • AnnaOctavia
    FrokenF89 skrev 2019-06-26 18:13:13 följande:

    Hej. Har två barn, en på snart fem år, och en som skulle fyllt ett i maj men som gick bort i cancer tidigare i våras.

    Har precis börjat försöka med syskon, med ägglossning nu i dagarna..


    Jag beklagar <3


    Håller tummarna för ett plus för dig <3

  • AnnaOctavia
    FrökenJ90 skrev 2019-06-26 18:23:19 följande:

    Vi är några som skrev i en sån här tråd och som skaffat en hemlig facebook-grupp om det är intressant att vara med i och följas åt :) Om ni letar upp tråden "Vi som planerar att börja försöka i slutet av sommaren" och skriv ett meddelande till happycookie så bjuder hon in er :) Om ni vill vara med där :)


    Åh ja gärna!! Hittade inte på FB men skriver till happycookie :)
  • Isathe
    FrokenF89 skrev 2019-06-26 18:13:13 följande:

    Hej. Har två barn, en på snart fem år, och en som skulle fyllt ett i maj men som gick bort i cancer tidigare i våras.

    Har precis börjat försöka med syskon, med ägglossning nu i dagarna..


    Usch beklagar sorgen <3

    Vi höll på mista vår son under förlossningen men har turen att han fortfarande är med oss och verkar klarat sig utan bestående skador
  • Anonym (Lila)

    Har ett barn sen innan, 18 månader. Ni bestämde vi oss för att försöka få ett barn till. Har två MA i bagaget men detta är första försöket efter 1:a barnets födsel.

    Vi hade noll planer på en till. Men nu från ingenstans vill vi verkligen ha ett syskon. Det är på allvar det enda jag kan tänka på. När har ja ägglossning, hur ska jag berätta för familjen etc? Snacka om att gå händelserna i förväg hahaha ;)

  • Anonym (Syskonförsök)

    Detsamma här!!!

    Men har inte fått igång mensen riktigt efter avslutad amning.

    Sonen fyller ett i juli så önskar på ägglossning och mens nu.

  • FrökenJ90
    Anonym (Lila) skrev 2019-07-01 13:12:46 följande:

    Har ett barn sen innan, 18 månader. Ni bestämde vi oss för att försöka få ett barn till. Har två MA i bagaget men detta är första försöket efter 1:a barnets födsel.

    Vi hade noll planer på en till. Men nu från ingenstans vill vi verkligen ha ett syskon. Det är på allvar det enda jag kan tänka på. När har ja ägglossning, hur ska jag berätta för familjen etc? Snacka om att gå händelserna i förväg hahaha ;)


    Beklagar dina ma!

    Haha ja jag funderar också redan på hur jag ska berätta och vilka kläder bebis ska ha på sig från BB :P Är inte alls före min tid
  • Lucia2019

    Halloj!

    Jag hoppar in här jag med! Vi har en liten kille på snart 6 månader och vi har börjat försöka med ett syskon Skrattande Jag hade ägglossning i lördags så vi har kört hela förra veckan och helgen så väntar bara på att dagarna ska passera så att jag får ta ett gravtest...känns som att dagarna sniglar sig fram Rynkar på näsan Våran lilla kille kom till på första försöket efter att jag tagit ut min p-stav som jag hade haft i 8 år (får byta ut den var 3:dje år)...så nu hoppas vi att det kommer att gå lika snabbt!

  • Anonym (Lila)

    [quote=79727867][quote-nick]FrökenJ90 skrev 2019-07-01 14:47:28 följande:[/quote-nick]Beklagar dina ma!

    Haha ja jag funderar också redan på hur jag ska berätta och vilka kläder bebis ska ha på sig från BB :P Är inte alls före min tid[/

    Tack <3

    Vad skönt att höra att man inte är ensam om att gå händelsernas i förväg ;) :D Jag mår bäst av att fundera och planera. Vi har en underbar skatt hemma och blir det inget så blir det inget. Vi har sex som vanligt men har numera inget skydd. Jag hoppas att det blir en liten snaaaaart men man vet ju aldrig :)

  • Lundlind

    Hej!

    Jag följs gärna med åt. Har två egna barn sedan innan, 8 och 11 år, och min sambo har två, 6 och 9 år, så nu ska vi försöka bli gravida med ett syskon. Var hos mödravården i tisdags för att försöka ta ut spiralen, men hon fick inte tag i den. Någon som varit med om det? Imorgon blir det att åka till gyn så ska de försöka. Hoppas att det går smärtfritt så att vi sedan kan börja försöka :)

  • hippogriff

    Försöker med ett syskon här,till min 8 åriga son ( snart 9). Har ny sambo o vi vill gärna ha ett gemensamt.Har försökt sen april tror jag, inte lyckats än,men känner ingen panik än.

  • hippogriff

    Fick min mens idag... Trodde verkligen jag var gravid igår o var jättepepp imorse på testa,men icke... Jaja nya tag igen.

  • Ssandra

    Hej! Jag har precis startat en hemlig Facebookgrupp för oss som försöker bli gravida där vi kan diskutera allt möjligt angående graviditet osv :) och följas åt mot plus!! Skicka meddelande till mig med namn och efternamn så kan jag bjuda in er om ni vill hänga på :)

  • Lucia2019

    Halloj! Hur går det för alla? Jag plussade idag och om allting går bra så kommer våran son att få ett syskon i Maj nästa år :D Några fler som plussat?

Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON 2019 (BF 2020)