• Tumvante

    Använder du deodorant?

    M: = du som är XY

    K: = du som är XX

    Motivera gärna din röst.

    Undrar bara om jag är knäpp som aldrig använder deo. Jag duschar ofta och svettas inte så mycket, bara när jag tränar, och tycker inte att nysvettad svett är så äcklig som gammal svett...

    Min motivation till att ej använda deo är för att jag är freak när det gäller konstiga ämnen och allergiframkallande produkter, speciellt som mamma till två barn och dessutom en ammande sådan till mitt nu halvår gamla barn.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du deodorant?
  • Anonym (C)

    Självklart varje dag eftersom jag luktar illa annars. Känner ju ibland lukten av folk som inte använt deo och det stinker verkligen.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (C) skrev 2019-06-26 00:09:51 följande:

    Självklart varje dag eftersom jag luktar illa annars. Känner ju ibland lukten av folk som inte använt deo och det stinker verkligen.


    Förr använde ingen deo :)
  • caveat emptor
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-26 00:20:25 följande:

    Förr använde ingen deo :)


    Förr borstade man inte heller tänderna, tvättade varken kropp eller kläder regelbundet, hade inget toapapper och så vidare, är det att eftersträva?
  • Anonym (H)

    Svarade varje dag, men egentligen blir det väl varannan dag eller när jag känner mig svettig. Varje dag behövs absolut inte.

  • Anonym (Anonym)
    caveat emptor skrev 2019-06-26 06:46:15 följande:

    Förr borstade man inte heller tänderna, tvättade varken kropp eller kläder regelbundet, hade inget toapapper och så vidare, är det att eftersträva?


    Man borstade visst tänderna och man använde tidningspapper istället för toapapper.
  • Anonym (C)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-26 00:20:25 följande:

    Förr använde ingen deo :)


    Nej, man gjorde ju inte det. Folk var ju inte så fräscha och lyktade gott förr. Tur att de flesta är fräschare nu. Synd att inte alla vill vara fräscha bara.
  • caveat emptor
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-26 07:48:21 följande:

    Man borstade visst tänderna och man använde tidningspapper istället för toapapper.


    Då får du nog specificera när ditt "förr" är. Du vet, deodorant är en hyfsat gammal uppfinning.
Svar på tråden Använder du deodorant?