Snö på sommaren
Har ni varit med om det någon gång? Berätta!
Min mamma berättade att hon hade varit med om det. Tyvärr minns jag inte vilket år det va.
Minns att det har snöat på midsommar ett par gånger. På dagen var det +6 och regn som sen sjönk och blev lätt snöfall framåt kvällen. Dock smälte det väldigt fort då marken ändå var varm. Två dagar senare låg vi på stranden och badade.
Fick höra bara för någon dag sen av min pappa att det snöat på sommaren bara för några år sen. De bor i Västernorrland. För typ tre midsomrar sen var jag även med om att det var kallare på midsommar än vad det var på julafton det året.
Just precis nu för någon dag sedan snöade det i Åre..
Som barn på 80talet minns jag att det snöade i Juni ett år när vi campade på Orust.... Sen har jag varit på bil och tält semester i Norge i Juli månad och då hade det snöat såpass veckan innan att vägen vi skulle ta hade varit stängd (Trollstigen) och på en camping bodde det folk som var där för att åka skidor. De åkte upp i bergen på dagarna för att åka skidor och kom ner till campingen varje kväll för att tälta. De sa att det var för att dagarna med skidåkning blev så mycket längre då det inte blev mörkt...
Bor i norrbotten så det brukar i regel snöa lagom till skolavslutningarna. Det har haglat i helgen också. Men det är inget som stannar på backen efter maj.
Ja, nån gång i början av juli nåt år snöade det när jag var barn uppe i norra Västerbotten. Sen jag flyttade söderöver för 30 år se har jag dock inte varit med om det.