• Anonym (Hjälp)

Jag känner ingen mening med livet längre

Har ingen anledning till att vakna längre orkar inte ta tag i något eller göra något. Har inte kontakt med någon släkting eller någon familjemedlem kvar i livet och jag ser absolut ingen mening med livet. Det ända jag kan känna gör mig lycklig för stunden är att äta god mat eller sötsaker, men nu känner jag inte ens att det gör mig lycklig längre.

Jag är en väldigt positivt inställd person som alltid försöker tänka positivt så tankesättet finns absolut hos mig men jag ser bara ingen nytta i nånting.

Jag har tidigare gått hos psykolog och tagit anti depressiva och det är inget jag vill göra igen jag är färdig med det nu.

Känner ni mening? Och vad är er mening med livet?

• Svar på tråden Jag känner ingen mening med livet längre
  • Anonym (Hjälp)

:/

• Mangodill

Jag skulle råda dig att kontakta vården, även om du inte vill ta medicin så kan du få hjälp att diskutera och hantera dessa tankar du har. Du kan få hjälp och stöd i att hitta tillbaka till en dräglig vardag när det gäller dina tankar.

Jag känner en mening med livet, det är min dotter och min man. Meningen är att jag ska njuta av varje sekund jag får med dem.

• Anonym (Summer)

Det låter som du på nytt har drabbats av depression. Varför vill du inte äta medicin? Speciellt om du har goda erfarenheter av det sedan tidigare. Du är värd den hjälpen. Jag skulle gärna göra det själv men i mitt fall har man inte hittat något som hjälper, varken piller eller ECT.

Vad som ger mitt liv mening? När det är svart försöker jag bespara mig att tänka i de banorna. Jag försöker sysselsätta mig, dela in dagen och veckan i mindre enheter så det inte bara blir en ångestframkallande klump. Och jag tror att i mitt fall så finns det inte en sak som ger mening, det känns som en återvändsgränd att tänka så. Jag har vänt på det och försökt plocka bort det som ger lidande, det är en mer hanterlig målsättning.

Jag tvingar mig att skilja på natt och dag, gå utomhus, äta, röra på mig.

Vi är många som tycker att sommaren är en extra jobbig tid.

Hur gammal är du?

Om du tänker i termer av att avsluta ditt liv ring och sök hjälp. Vänta inte.

• Anonym (Tro)

Låter som du behöver Jesus i ditt liv. Han är livet. Han kan lyfta upp dig från det mörkaste mörkret. Jesus är meningen med livet.

• Anonym (Terapiform)

Du skulle kunna prova en annan terapiform än du testat innan. Existentiell terapi t ex! Många vet inte om hur många olika former av terapi det finns och hur olika de är. Det är också olika hur man svarar på olika typer av terapi. Det är mitt förslag.

Svar på tråden Jag känner ingen mening med livet längre