• Anonym (Kär)

Är han intresserad? Gärna svar från män.

Jag har sedan en tid tillbaka umgåtts med en man som jag är otroligt intresserad av. Men jag vet inte om han är intresserad av mig på samma sätt.

Han är iaf äldre än mig. 50 år, medan jag är 35. 
    Han är gift och har barn. (Jag vet, jag vet, men absolut inget otillbörligt har skett och hans fru vet att jag finns)
    Saken är den att jag avviker från hans normala umgängesprofil så att säga. För han umgås i princip bara med män i samma ålder och par. 
    Kan jag lägga någon värdering i att han träffar mig? Vi har jättefin kontakt, kan prata om allt möjligt och har verkligen jättetrevligt ihop. När vi ses så är vi noga med kramar när vi ses och när vi säger hej då, vi går alltid nära varandra och råkar nudda varandra och känner förtroende för varandra. 

Är det här vanligt vänskapsbeteende eller finns det någonting där? Vad säger ni män om saken, umgås ni med 15 år yngre kvinnor helt utan att det finns något djupare intresse? Visst, jag fattar att det är olika men om du är en medelålders man som bara umgås med jämnåriga, företrädesvis män, går man då och blir god vän med yngre kvinnor bara sådär?

• Svar på tråden Är han intresserad? Gärna svar från män.
  • Anonym (K)

I vilka sammanhang träffas ni?

• Anonym (X)

Hur lärde ni känna varandra?

• Anonym (Kär)
    Anonym (K) skrev 2019-06-26 18:52:22 följande:

I vilka sammanhang träffas ni?

Vi träffas och tar fikor, luncher och promenader mest. Ses på arbetstid. Inte på eftermiddagar. Han har antytt att det nog inte skulle gå hem riktigt om vi började umgås väldigt mycket. Så jag vet inte. Det antyder ju att det är lite "förbjudet". Och jag vet inte om han berättar hemma varje gång han träffat/pratat med mig,
  • Anonym (Kär)
    Anonym (X) skrev 2019-06-26 19:08:23 följande:

Hur lärde ni känna varandra?

Genom ett jobb. Jag var projektanställd under en period. Sen höll vi kontakten efteråt.
  • Anonym (Akta dig)
    Anonym (Kär) skrev 2019-06-26 19:08:36 följande:

Vi träffas och tar fikor, luncher och promenader mest. Ses på arbetstid. Inte på eftermiddagar. Han har antytt att det nog inte skulle gå hem riktigt om vi började umgås väldigt mycket. Så jag vet inte. Det antyder ju att det är lite "förbjudet". Och jag vet inte om han berättar hemma varje gång han träffat/pratat med mig,

Det behöver inte vara så men det är ändå lite varningsflaggor för en man som vill ha en side-chick. Om han börjar ?tala ut? om hur dåligt han o frun har det så är det riktig varning.
  • Anonym (K)
    Anonym (Kär) skrev 2019-06-26 19:08:36 följande:
    OK, och du är villig att inleda något med en gift man?

Vad hoppas du få ut av det?
  • Tecum

Vilket sätt är du intresserad av honom på? Det låter som att du vill bli hans älskarinna med sikte på att dra bort honom från hans familj.

Jag hade inte haft några problem med att bli vän med dig om det klickade på den fronten. Bägge är vuxna och åldersskillnaden har ingen betydelse. Att han inte umgås med någon annan i din ålder kan vara en slump. Men det är sannolikt att han också är attraherad av dig, på vilken nivå är svårt att säga. Men vad vill DU ha ut av er kontakt, det är väl viktigast?

• Anonym (Kär)
    Anonym (Akta dig) skrev 2019-06-26 19:43:30 följande:
    Det behöver inte vara så men det är ändå lite varningsflaggor för en man som vill ha en side-chick. Om han börjar ?tala ut? om hur dåligt han o frun har det så är det riktig varning.
    Jag kommer aldrig inleda någonting med en man som talar illa om sin fru eller något ex. Det kan du vara lugn för.
  • Anonym (Kär)
    Anonym (K) skrev 2019-06-26 19:50:31 följande:
    OK, och du är villig att inleda något med en gift man?

Vad hoppas du få ut av det?

Det handlar inte om att inleda någonting med just en gift man, det handlar om att se om det finns något romantiskt intresse hos den här mannen. 
    Jag är intresserad av en relation, inte att vara något sidoligg.
    Jag skulle inte lägga ner någon tid på det om jag bara ville ha ett ligg, det finns det singelmän till. Det här handlar om att jag klickat på en djup nivå med en person och på ett så respektfullt sätt som möjligt vill undersöka om det kan leda någonvart. 

• Anonym (Kär)
    Tecum skrev 2019-06-26 20:19:33 följande:

Vilket sätt är du intresserad av honom på? Det låter som att du vill bli hans älskarinna med sikte på att dra bort honom från hans familj.

Jag hade inte haft några problem med att bli vän med dig om det klickade på den fronten. Bägge är vuxna och åldersskillnaden har ingen betydelse. Att han inte umgås med någon annan i din ålder kan vara en slump. Men det är sannolikt att han också är attraherad av dig, på vilken nivå är svårt att säga. Men vad vill DU ha ut av er kontakt, det är väl viktigast?

Som jag sa ovan så är jag inte intresserad av att vara någon älskarinna utan undersöka om det finns någonting mer där. Jag är genuint intresserad av den här mannen, jag inser att det inte är optimalt, men jag vill på ett försiktigt sätt utröna om det finns ett intresse tillbaka. 
Svar på tråden Är han intresserad? Gärna svar från män.