• Pick

    Separera

    Hej.

    Jag och min man har haft tuffa perioder av allt möjligt. De senaste åren har nog varit tuffast. Vi bråkar och skriker på varandra. Vi har försökt med parterapi, ändrat vårt sätt att bete oss mot varandra osv. Det funkar någon dag men sedan är vi i samma sväng igen. Barnen blir pårverkade av detta naturligtvis.

    Saken är den att det finns fortfarande kärlek mellan oss. Jag vill absolut inte skilja mig egentligen.. Vi är en superfamilj när vi är på rätt bana.

    Tanken på att ha barnen varannan vecka. Att sova utan dom gör att jag går i bitar. Tanken på att min partner ska vara med någon annan gör att jag går i bitar.

    Och skulle vi separera i framtiden så skulle jag gå i bitar. För då är jag fast på denna ort i hela mitt liv. Och det skulle innebära ett fruktansvärt nederlag. Jag och min partner har länge haft planer på att röra på oss men det har inte blivit av ännu.

    Någon mer som sitter i samma sits? Eller har suttit i samma sits? Någon som har några klokord?

    Allt uppskattas!

  • Svar på tråden Separera
  • vanja1

    Det låter som kärleken finns kvar. Det är värt att kämpa. Skriv en lista på vad ni brukar bråka om och stryk allt oviktigt. Försök att inte komplicera saker och var snälla mot varandra. Tänk att det är viktigare än alla bråk. Skona barnen. Fortsätt gå på rådgivningen.

    Lycka till!


    2
  • vanja1

    Det låter som kärleken finns kvar. Det är värt att kämpa. Skriv en lista på vad ni brukar bråka om och stryk allt oviktigt. Försök att inte komplicera saker och var snälla mot varandra. Tänk att det är viktigare än alla bråk. Skona barnen. Fortsätt gå på rådgivningen.

    Lycka till!


    2
  • MammaPolly

    Låter jobbigt!

    Vad är det ni bråkar om? Pengar? Beteenden? Barnen? Vardagssysslor?

    Jag är själv uppväxt med bråkande föräldrar och det var inte lätt, önskade bara att de skulle separera...

    När vi i vårt förhållande bråkade mycket besämde vi oss för att sluta försöka ända på den andra. Det jag kunde göra något åt är mig, mitt tankesätt och mitt beteende. Det har hjälpt mycket! Och att tänka att vi gör saker för varandra och glädjas med det.

    Men hoppas verkligen ni kan komma rätt och få det bättre!

  • Ällingen

    Passa på att flytta inom den närmaste framtiden. Det kanske blir en nytändning för er. Ni verkar ha fastnat i ett ekorrhjul av bråk ni inte kan ta er ur.

Svar på tråden Separera