Risvatten i håret??
Finns det någon här som har testat det? Vad hände med håret?
Finns det någon här som har testat det? Vad hände med håret?
Det blev grötigt. Ska testa utan ris nästa gång.
Det blev grötigt. Ska testa utan ris nästa gång.
Varför ska det vara bra?
Vattnet lär ju vara fullt av arsenik :D
Varför ska det vara bra?
Vattnet lär ju vara fullt av arsenik :D
Ok. Inget jag hört men har svårt att tro på det. Prova och återkom om det funkade :D
Förstår inte. Håret växer inifrån, inte beroende på vad du har för slags vatten i håret. Ät hårstimulerande vitaminer istället.
Förstår inte. Håret växer inifrån, inte beroende på vad du har för slags vatten i håret. Ät hårstimulerande vitaminer istället.
Men jag undrar också hur arseniken påverkar håret.. på 1700-talet när man smetade in ansiktet med arsenik så vet jag att det påverkade huden negativt. Är ju inte nyttigt för kroppen öht mee arsenik men jag bryr mig mest hur håret påverkas.
Men jag undrar också hur arseniken påverkar håret.. på 1700-talet när man smetade in ansiktet med arsenik så vet jag att det påverkade huden negativt. Är ju inte nyttigt för kroppen öht mee arsenik men jag bryr mig mest hur håret påverkas.
Nej jag vet inte hur mycket arsenik som finns i vattnet. Jag skapade precis en tråd om ris och arsenk och så kom din tråd upp.
De har ju varnat om arsenik i ris vilket är cancerframkallande. Och tyligen blir man av med mycket arsenik i riset om man kastar bort det kokta vattnet. Men ska du hälla det i håret så kommer du väl göra som en hårmask av det? Låta håret suga in vattnet? Då suger väl huvudet kanske åt sig ämnena i vattnet och därmed arseniken? Det skulle jag inte göra iallfall om det är mycket arsenik i vattnet. Men jag vet ju inte mängderna.
Kolla livsmedelsverkets hemsida, kanske står där.
Jag tror att risvattnet på något sätt stimulerar blodcirkulationen i håret vilket kan få håret att växa lite snabbare.
Det finns ingen blodcirkulation i håret.