• Anonym (Nyfiken)

Risvatten i håret??

Finns det någon här som har testat det? Vad hände med håret?

• Svar på tråden Risvatten i håret??
  • Anonym (Nyfiken)
    Aikido skrev 2019-06-26 20:53:36 följande:

Det blev grötigt. Ska testa utan ris nästa gång.

Hur kunde det bli det? Är ju bara vattnet som riset kokat i som man ska använda.
  • Mejameja

Varför ska det vara bra? 

Vattnet lär ju vara fullt av arsenik :D 

• Anonym (Nyfiken)
    Mejameja skrev 2019-06-26 21:03:54 följande:

Varför ska det vara bra? 

Vattnet lär ju vara fullt av arsenik :D 

Tydligen ska det få håret att växa snabbare. Vet inte hur just arseniken påverkar håret.
  • Mejameja
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-06-26 21:04:54 följande:
    Tydligen ska det få håret att växa snabbare. Vet inte hur just arseniken påverkar håret.
    Ok. Inget jag hört men har svårt att tro på det. Prova och återkom om det funkade :D
  • Anonym (Nyfiken)
    Mejameja skrev 2019-06-26 21:05:58 följande:

Ok. Inget jag hört men har svårt att tro på det. Prova och återkom om det funkade :D

Vet inte om jag vågar prova vill höra med någon först vad de upplevt. Läst så mycket om det att det ska va så bra men det är på amerikanska sidor så vet inte om jag vågar lita fullt på det.
  • Anonym (T)

Förstår inte. Håret växer inifrån, inte beroende på vad du har för slags vatten i håret. Ät hårstimulerande vitaminer istället.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (T) skrev 2019-06-26 21:10:36 följande:

Förstår inte. Håret växer inifrån, inte beroende på vad du har för slags vatten i håret. Ät hårstimulerande vitaminer istället.

Jag tror att risvattnet på något sätt stimulerar blodcirkulationen i håret vilket kan få håret att växa lite snabbare.
  • Anonym (Nyfiken)

Men jag undrar också hur arseniken påverkar håret.. på 1700-talet när man smetade in ansiktet med arsenik så vet jag att det påverkade huden negativt. Är ju inte nyttigt för kroppen öht mee arsenik men jag bryr mig mest hur håret påverkas.

• Mejameja
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-06-26 21:17:03 följande:

Men jag undrar också hur arseniken påverkar håret.. på 1700-talet när man smetade in ansiktet med arsenik så vet jag att det påverkade huden negativt. Är ju inte nyttigt för kroppen öht mee arsenik men jag bryr mig mest hur håret påverkas.

Nej jag vet inte hur mycket arsenik som finns i vattnet. Jag skapade precis en tråd om ris och arsenk och så kom din tråd upp. 

De har ju varnat om arsenik i ris vilket är cancerframkallande. Och tyligen blir man av med mycket arsenik i riset om man kastar bort det kokta vattnet. Men ska du hälla det i håret så kommer du väl göra som en hårmask av det? Låta håret suga in vattnet? Då suger väl huvudet kanske åt sig ämnena i vattnet och därmed arseniken? Det skulle jag inte göra iallfall om det är mycket arsenik i vattnet. Men jag vet ju inte mängderna.

Kolla livsmedelsverkets hemsida, kanske står där. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Mejameja skrev 2019-06-26 21:29:39 följande:

Nej jag vet inte hur mycket arsenik som finns i vattnet. Jag skapade precis en tråd om ris och arsenk och så kom din tråd upp. 

De har ju varnat om arsenik i ris vilket är cancerframkallande. Och tyligen blir man av med mycket arsenik i riset om man kastar bort det kokta vattnet. Men ska du hälla det i håret så kommer du väl göra som en hårmask av det? Låta håret suga in vattnet? Då suger väl huvudet kanske åt sig ämnena i vattnet och därmed arseniken? Det skulle jag inte göra iallfall om det är mycket arsenik i vattnet. Men jag vet ju inte mängderna.

Kolla livsmedelsverkets hemsida, kanske står där. 

Jag tänkte spraya risvattnet i håret. Tydligen ska hårbotten suga åt sig det så bra att näringsämnena från vattnet finns kvar även efter man sköljt av håret med schampo..
  • Anonym (Noll)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-06-26 21:12:37 följande:

Jag tror att risvattnet på något sätt stimulerar blodcirkulationen i håret vilket kan få håret att växa lite snabbare.

Det finns ingen blodcirkulation i håret.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Noll) skrev 2019-06-27 08:30:55 följande:

Det finns ingen blodcirkulation i håret.

I hårbotten då för att va exakt.
Svar på tråden Risvatten i håret??