• Dendäranonym95

Plötsligt blåmärke

Idag när jag solade så fick jag helt plötsligt ont i handflatan. De kändes nästan som en nerv var i kläm, när jag tryckte så ömmade det och gjorde jätte ont. Det svullnade lite ovh blev rött/blå flammigt. Svullnaden la sig ganska fort sen. Men nu på några timmar har det blivit ett avlångt brunt blåmärke där?? Vad fan hände?? Har inte slagit i eller så. Ända jag gjorde var att när jag solade så lutade jag mig på marken på den handflatan o sen började de göra ont.

Blev direkt orolig över blodpropp!! Vad hände egentligen?! Någon annan som fått såhär??

Är 24år gammal o frisk i övrigt vad jag vet.. haft brist på b12 för flera år sen o järn men har inte kollat b12 värdena på ett tag men järnvärdena var bra för ett år sen..

• Svar på tråden Plötsligt blåmärke
  • Anonym (K)
    Dendäranonym95 skrev 2019-06-27 08:53:35 följande:

Nej, äter inga piller.. har hormonspiral

Tror att även hormonspiral ökar risken för blodpropp. Hur är blodtrycket? Har du migrän? Blodpropp i släkten? Kontakta vården idag!
  • Dendäranonym95

Har ingen migrän eller något sånt. Har bara ett litet avlångt gul/brunt blåmärke där det gjorde ont i handen.

Vad jag vet så har vi inget sånt i släkten.

Kontaktade doktor.se nyss och skickade bild o så och det var ingen fara sa dom sålänge symtomen går tillbaka. Såvida de inte kommer tillbaka för då ska jag söka fysisk vård..

• Anonym (Samma)
    Dendäranonym95 skrev 2019-06-27 10:26:31 följande:

Har ingen migrän eller något sånt. Har bara ett litet avlångt gul/brunt blåmärke där det gjorde ont i handen.

Vad jag vet så har vi inget sånt i släkten.

Kontaktade doktor.se nyss och skickade bild o så och det var ingen fara sa dom sålänge symtomen går tillbaka. Såvida de inte kommer tillbaka för då ska jag söka fysisk vård..

Jag får liknande ibland framfört allt i och på händerna, min läkare sa att det är typ blodkärl som brister

Inget farligt men får du de fler gånger så kan de ju va idé att kolla upp de
  • Politisktinkorrekt

Låter som brustet blodkärl, jag får det i fingrarna ibland. Det gör jäkligt ont och blir blått men det går över efter ett tag. Ofarligt men smärtsamt.

• Anonym (My)

Låter som du gjorde illa dig på nåt på gräset alternativ blev biten av något djur utan att du såg det.

Svar på tråden Plötsligt blåmärke