• Anonym (jämställdhetsgappet)

Är kvinnors orgasmer mindre sköna än mäns tror ni?

Läser  i många trådar att kvinnor verkar ofta kunna avstå orgasm under sex. För att det inte verkar så viktigt för dem. Många har heller aldrig upplevt orgasm med en man och onanerar hellre själv?

Är olikheterna så stora biologiskt i själva njutningen/upplevelsen?

Vad tror ni?

Fick för mig att kvinnor generellt hade starkare och häftigare, även längre orgasmer än män?

Eller är män sämre på att tillfredsställa kvinnor varför de kanske ställer lägre krav vid sex?

• Svar på tråden Är kvinnors orgasmer mindre sköna än mäns tror ni?
  • Anonym (H)

Kan ju bara svara för mig själv, men för mig spelar orgasmen ingen roll då jag inte tycker att sex handlar om jakten på orgasm.. För mig är sex njutningen, samspelet och närheten med någon annan! Att få känna en mans tyngd på mig, höra hans tunga andetag och veta att han har det skönt! Allt det betyder så mycket mer för min njutning än vad en orgasm gör. Såklart jag älskar att få en orgasm, men det kan jag göra ensam liksom!

• Anonym (Olika sorters orgasm)

Jag är man, jag tycker mig kunna uppleva tre olika sorters orgasm. En slags orgasm som är mer som ett "Jaha, nu kom jag känsla" som inte är sådär jätteskön, utan helt ärligt var sekunderna innan orgasmen, känslan av att man snart skall komma, skönare än att faktiskt komma. En antiklimaktiskt lätt besvikelse till orgasm :D

Samt en "Aj som fan" orgasm som är mer smärtsam än skön som påminner om känslan av njursten. Den är väldigt intensiv, så att synen grumlas eller det svartnar för ögonen, jag låter ofrivilligt och kladdar ner väldigt mycket. Men det gör också ont. 60% smärta, 40% intensiv njutning. blir jag alldeles för kåt och tänd på kvinnan jag har sex med så får jag ofta en sådan.

Och en "normal" orgasm som enbart är skön, inte lika intensiv som den andra men bra mycket bättre än den första. 

• Anonym (edddy)

Ja. När en kvinna stönar "åh gud" eller skriker så är det i ångest, hon minns att hon glömt hänga upp tvätten.
    Män njuter mer av ögonblicket, kan ge sig hän.

• Anonym (Men oj va olika)

För mig (kvinna) e orgasmen helt fantastisk! Att ha sex för mig utan att få orgasm näää de skulle ja inte vilja ha. E i ett förhållande, men en fantastisk man, sedan 15 år tillbaka (33år gamla) vi har fött de bättre ä bättre sexuellt speciellt efter barnen. Detta tycker vi båda. Jag får orgasm 99% av alla gånger vi har sex å skulle inte förvänta mig mindre. Lika så skulle inte min man förvänta sig mindre heller. Jag kan dessutom komma fler gånger under samma akt. Våran upplevelse e att mina orgasmer e starkare å längre än min mans. De har dock inte alltid varit så men nu när han å jag vet vad vi båda vill ha så ja! Trodde inte man kunde uppleva så här starka orgasmer faktiskt. Utan trodde som ni skriver att de bara skulle vara jaha!

Jag e väldigt lyckosam i detta har jag förstått då många kvinnor inte har de så här!

• Anonym (Äldre)

Jag (man) har haft flera olika förhållanden, längre och kortare, under mitt liv som nu börjar närma sig de 60. Jag har alltid haft förhållanden med kvinnor som har varit ungefär i min ålder. Det jag har lärt mig är att en del kvinnor börjar gilla sex på ett helt annat sätt när de blir lite äldre, alltså 40+. Det säger de själva och det är även min upplevelse. Det har blivit roligare att ha sex med kvinnorna med åren. De som jag nu har sex med är mer avslappnade och bryr sig inte längre så mycket om hur deras kroppar ser ut eller hur de ser ut eller låter när de har sex. Och de själva säger att de får fler och bättre, mer intensiva, orgasmer.

Idag skulle jag säga att jag är avundsjuk på kvinnorna som har förmåga att få fler och mer intensiva orgasmer än jag kan. Jag kan få 1-2 orgasmer per dygn utan att det ska bli plågsamt att tvinga fram en orgasm, medan kvinnan jag har sex med kan få multipla orgasmer nästan i det oändliga och till slut måste sluta av ren utmattning. Dessutom har de flera olika sätt att kunna få orgasmer på: Klitorisorgasmer, vaginalorgasmer och analorgasmer. Män kan tydligen få analorgasmer också, genom att stimulera prostatan, men det har jag ännu inte lyckats med.

Så mitt svar är att nej, kvinnors orgasmer är inte mindre sköna än mäns!

• Anonym (Man)
    Anonym (Olika sorters orgasm) skrev 2019-06-28 06:18:49 följande:

Jag är man, jag tycker mig kunna uppleva tre olika sorters orgasm. En slags orgasm som är mer som ett "Jaha, nu kom jag känsla" som inte är sådär jätteskön, utan helt ärligt var sekunderna innan orgasmen, känslan av att man snart skall komma, skönare än att faktiskt komma. En antiklimaktiskt lätt besvikelse till orgasm :D

Samt en "Aj som fan" orgasm som är mer smärtsam än skön som påminner om känslan av njursten. Den är väldigt intensiv, så att synen grumlas eller det svartnar för ögonen, jag låter ofrivilligt och kladdar ner väldigt mycket. Men det gör också ont. 60% smärta, 40% intensiv njutning. blir jag alldeles för kåt och tänd på kvinnan jag har sex med så får jag ofta en sådan.

Och en "normal" orgasm som enbart är skön, inte lika intensiv som den andra men bra mycket bättre än den första. 

När du skriver så så känner jag igen mig. Ibland känns orgasmen knappt och jag skulle lika gärna varit utan. Eller faktiskt hade jag hellre varit utan en sådan orgasm eftersom den härliga kåtkänslan försvinner direkt efteråt och jag blir helt slö i kroppen.

Samt att det finns orgasmer som pulserar och det nästan svartnar för ögonen på en. De är härliga och jag kanske inte skriver under på procentsatsen att det gör ont men jag förstår vad du menar. Ibland om jag knullar stående i duschen exempelvis så blir man knäsvag.
  • Anonym (Man)

Som svar på TS rubrik fråga om kvinnors orgasmer år mindre sköna mäns? Jag skulle säga nej på den frågan. Jag är övertygad att kvinnors orgasmer är skönare än männens, i allafall huvuddelen av orgasmerna. De är längre, tar lite längre tid att bygga upp för de kvinnor jag varit med och ger därför bättre utdelning.

Anonym (Äldre) skrev 2019-06-28 07:24:44 följande:

Jag (man) har haft flera olika förhållanden, längre och kortare, under mitt liv som nu börjar närma sig de 60. Jag har alltid haft förhållanden med kvinnor som har varit ungefär i min ålder. Det jag har lärt mig är att en del kvinnor börjar gilla sex på ett helt annat sätt när de blir lite äldre, alltså 40+. Det säger de själva och det är även min upplevelse. Det har blivit roligare att ha sex med kvinnorna med åren. De som jag nu har sex med är mer avslappnade och bryr sig inte längre så mycket om hur deras kroppar ser ut eller hur de ser ut eller låter när de har sex. Och de själva säger att de får fler och bättre, mer intensiva, orgasmer.

Idag skulle jag säga att jag är avundsjuk på kvinnorna som har förmåga att få fler och mer intensiva orgasmer än jag kan. Jag kan få 1-2 orgasmer per dygn utan att det ska bli plågsamt att tvinga fram en orgasm, medan kvinnan jag har sex med kan få multipla orgasmer nästan i det oändliga och till slut måste sluta av ren utmattning. Dessutom har de flera olika sätt att kunna få orgasmer på: Klitorisorgasmer, vaginalorgasmer och analorgasmer. Män kan tydligen få analorgasmer också, genom att stimulera prostatan, men det har jag ännu inte lyckats med.

Så mitt svar är att nej, kvinnors orgasmer är inte mindre sköna än mäns!

Ja precis så skulle ja också säga. Ibland blir man för trött för att fortsätta.
    Anonym (Man) skrev 2019-06-28 08:03:50 följande:

Som svar på TS rubrik fråga om kvinnors orgasmer år mindre sköna mäns? Jag skulle säga nej på den frågan. Jag är övertygad att kvinnors orgasmer är skönare än männens, i allafall huvuddelen av orgasmerna. De är längre, tar lite längre tid att bygga upp för de kvinnor jag varit med och ger därför bättre utdelning.

För mig e de till 90% alltid sådana orgasmer å jag får inte ont av dessa utan de e bara otroligt skönt!
  • Anonym (Hämmade?)

De som inte tycker att det är så noga med orgasm, är det samma som inte kommer så lätt?

Vi har väl nästan alla samma anatomiska förutsättningar, precis som män, och inte blir var fjärde man utan orgasm vid samlag och tänker att det inte är så noga med det, de fick ju närhet och samspel...

De jag legat med som känner sin kropp och vet vad de vill ha även på egen hand brukar komma utan problem. Om inte jag gör rätt ser de till att få, inte bara närhet och njutning och mys, utan också sina orgasmer, precis lika som jag gör oavsett om jag ligger med man eller kvinna. Vill absolut inte bli utan! Har aldrig heller känt att det är någon jakt på orgasm, jag vet ju hur jag funkar, det är bara att göra det, ännu skönare när någon annan gör det åt mig. (Jag är kvinna själv om det spelar någon roll.)

Svar på tråden Är kvinnors orgasmer mindre sköna än mäns tror ni?